۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۸۳۵۷
تلاش های مخفیانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد؛

چشم طمع صهیونیست ها به بزرگترین کشور اسلامی غرب آفریقا

چشم طمع صهیونیست ها به بزرگترین کشور اسلامی غرب آفریقا
اسرائیل غاصب درحال اجرای مذاکرات و ارتباطات پنهانی با نیجر است تا بزرگ ترین کشور اسلامی غرب آفریقا را نیز ترغیب به سازش کند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اسرائیل غاصب به دنبال عادی سازی روابط با نیجر، بزرگترین کشور اسلامی غرب آفریقا است؛ به نوشته روزنامه «یدیعوت احرونوت»، اسرائیل با هدف عادی سازی روابط، با دولت نیجر ارتباط محرمانه برقرار کرده است. وزارت اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز در یادداشتی به احتمال عادی سازی روابط دیپلماتیک با نیجر و افزایش ارزیابی ها در این زمینه اشاره کرده است.
 
به نوشته این روزنامه اسرائیلی، انتخابات ریاست جمهوری نیجر در 27 سپتامبر آینده برگزار خواهد شد و محمد بازوم، وزیر کشور پیشین که با آمریکا نیز روابطی نزدیک دارد، و ژنرال سالو جیبو، مقام ارشد مرحله انتقالی در 2010-2011 به رقابت خواهند پرداخت.
 
ایلی کوهین وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفته توافقات میان اسرائیل و کشورهای مسلمان آفریقا، به ثبات منطقه کمک خواهد کرد؛ و انتخابات آینده نیجر، برای مسیر عادی سازی روابط بسیار حیاتی خواهد بود.
 
نیجر با حدود 24 میلیون نفر جمعیت اکثریت مسلمان، بزرگ ترین کشور اسلامی غرب آفریقا به شمار می رود؛ اقلیتی شیعه (حدود 6 درصد) نیز در این کشور زندگی می کنند.
 
ماه گذشته (اکتبر) نیز دیگر کشور بزرگ مسلمان آفریقا، سودان، تحت فشار برخی کشورهای غربی و عربی، به روابط خصمانه با رژیم صهیونیستی پایان داد و توافق صلح را امضا کرد.
ارسال نظرات