۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۶۶۸۴۶۶

«چهارفانوس» روایتی از مردان ناپیدای امام زمان

«چهارفانوس» روایتی از مردان ناپیدای امام زمان
«چهارفانوس» روایت‌های داستانی سعید تشکری از زندگی و زمانه نواب خاص امام زمان (عج) منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سازمان وکالت، شبکه‌ای ارتباطی متشکل از امام معصوم (ع) و عده‌ای از شیعیان نزدیک و وفادار به امام (ع) که تقریبا همزمان با روی کار آمدن بنی عباس (۱۳۲ق.) و عصر امام صادق (ع) تأسیس، و با فرارسیدن عصر غیبت کبری و وفات علی بن محمد سمری آخرین سفیر امام عصر علیه‌السلام (۳۲۹ق) منحل شد.

این سازمان، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در پیشبرد اهداف امامان معصوم علیهم السلام داشته است. ساختار و شالوده این سازمان به ظاهر برای جمع‌آوری و تحویل وجوه شرعی و پاسخگویی به مسائل و شبهات شیعیان به وجود آمد. کتاب سازمان وکالت به این موضوع پرداخته است.

سرکوب و خفقان شدید بنی عباس و لزوم حفظ ارتباط بین امام و جامعه شیعی، باعث شکل گیری سازمان وکالت شد. سازمان وکالت شبکه ارتباطی گسترده و پیچیده بین امام و شیعیان، به واسطه عده مشخص و معدودی از یاران وفادار امام است که از زمان امام صادق علیه السلام به تدریج شکل گرفته و در عصر غیبت صغری به اوج خود رسید.

اقتضای پنهانی این جریان و آفت روزگار، اطلاعات کمی از نایبان امام زمان را به ما رسانده، ولی شرایط خاص آن عصر و جزئیات محدود تاریخی نکات بسیار ارزشمند و کاربردی در خود دارد که دستمایه «سعید تشکری» برای نگارش رمانی به نام «چهارفانوس» و با موضوع نواب حضرت شده است.

«چهار فانوس» چهار داستان از گزیده زندگی این نواب و روش و منش آنها برای تدبیر شبکه ارتباطی شیعیان در خفقان جامعه وقت و حفظ و استمرار ارتباط دوستاران اهل‌بیت علیهم السلام با رهبر خویش است.

بر اساس این گزارش، «چهار فانوس» در ۲۶۸ صفحه از امروز از طریق انتشارت جمکران راهی گیشه‌های کتابفروشی‌ها شد./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
یا علی یا عظیم
United States
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
وجود غالیان در شیعه و مباحث عمیق کلامی و فقهی در میان علمای اسلام را به عنوان نمونه ای از تقابل نواب اربعه با جریان های انحرافی می توان برشمرد.
0
0