۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۸۵۲۱

خراسان رضوی رتبه نخست فروش "پاییزه کتاب" را در اختیار دارد

خراسان رضوی رتبه نخست فروش
معاون ارشاد خراسان رضوی گفت: در چهار دوره گذشته فصول فروش کتاب در کشور، بالاترین میزان فروش و تعداد نسخ فروش رفته در طرح پاییزه کتاب را استان خراسان رضوی کسب کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محمدمحسن مصحفی ظهر امروز در نشست طرح پاییزه کتاب اظهار داشت: تفاهم‌نامه مشترک شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و خانه کتاب و ادبیات ایران در حمایت از اجرای طرح پاییزه کتاب شهر مشهد امضا شد.

مصحفی گفت: موسسه خانه کتاب هر سال یارانه‌ای برای خرید کتاب به شهر مشهد اختصاص می‌دهد، سال گذشته این مبلغ 300میلیون تومان بود اما امسال شهرداری مشهد اعلام کرده است که به همان میزان مبلغی را به جهت حمایت اختصاص خواهد داد، بر این اساس این مبلغ به 600 میلیون تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تا 30 آبان ماه با مراجعه به مراکز خرید کتابی که در این طرح مشارکت کرده‌اند، با ارائه کارت ملی خود تا سقف 200هزار تومان کتاب خریداری کرده و از تخفیف 20درصدی بهره‌مند شوند.

ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در نشست طرح پاییزه کتاب هم گفت: براساس آمار دریافتی تا پایان وقت روز یکشنبه، 85 کتاب فروشی در سطح استان خراسان رضوی در طرح پاییزه مشارکت داشته‌اند که از این تعداد، 63 کتاب فروشی در شهر مشهد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع یارانه مصرف شده طی دو روز گذشته شهر مشهد 888 میلیون ریال و کل مبلغ فروش در استان خراسان رضوی بیش از پنج میلیارد و 700 میلیون ریال و سهم شهر مشهد بیش از چهار میلیارد و 797 میلیون ریال است.

افشین تحفه گر، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم بیان کرد: در چهار دوره گذشته فصول فروش کتاب در کشور، بالاترین میزان فروش و تعداد نسخ فروش رفته در طرح پاییزه کتاب را استان خراسان رضوی کسب کرده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات