۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۵۲۷
حجت الاسلام صادقی:

عزم جدی برای مقابله با آسیب های فرهنگی در جامعه دیده نمی شود

عزم جدی برای مقابله با آسیب های فرهنگی در جامعه دیده نمی شود
مازندران - حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که عزم جدی برای مقابله با آسیب های فرهنگی در جامعه دیده نمی شود، گفت: نگاه سیاسی، سم مهلکی برای کاهش مشکلات فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان طرح مدارس امین کلاردشت با اشاره به وضعیت خاص کرونایی به وجود آمده در کشور و تعطیلی بسیاری از برنامه ها و جلسات بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی به منظور ارائه محتواهای تبلیغی به مخاطبان تأکید کرد.

وی با بیان این که نباید کرونا بهانه ای برای تعطیلی کامل برنامه های فرهنگی و تبلیغی شود، افزود: بخش مهمی از جامعه ما امروز نیازمند بهره مندی از مفاهیم تبلیغی و دینی هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که راه های متعددی برای ارائه این مفاهیم به جامعه هدف وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از بهترین و اثرگذارترین راه های عرضه این مفاهیم ارزشمند بستر فضای مجازی است که بخش مهمی از جامعه نیز به آن دسترسی دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که شرایط کرونایی حاکم بر جامعه نیز مشکلات و آسیب های خاص خود را به همراه دارد، گفت: در حال حاضر که به دلیل شیوع ویروس کرونا بخش زیادی از مردم در شرایط قرنطینه به سر می برند با مشکلات و آسیب های بسیاری مواجه هستند که در این وضعیت تعامل و ارتباط بیشتر مبلغان دینی با جامعه هدف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دوران کرونا و پسا کرونا هر کدام به نوبه خود با مشکلات و آسیب های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این وظیفه مبلغان دینی به عنوان مشاوران و متخصصان امور دینی است که با تعامل سازنده با مخطبان خود آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن برسانند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مناطق غربی مازندران به دلیل هجوم مسافران در فصول مختلف همواره با مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه هستند، افزود: فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در این مناطق باید با گستردگی خاصی دنبال شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه ورود ضد فرهنگ ها به مناطق مختلف استان، فرهنگ بومی این مناطق را تغییر داده است، خاطرنشان کرد: تداوم این وضعیت در بلند مدت می تواند، منطقه را با آسیب های جبران ناپذیری مواجه سازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه عزم جدی برای مقابله با این آسیب ها در جامعه دیده نمی شود، تصریح کرد: نباید فرهنگ دینی و بومی جامعه را با اهداف و نگاه سیاسی تضعیف کرد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که با تأکید براین که برخی ها برای تضعیف ارزش های دینی و معنوی در این کشور کمر همت بسته اند، خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی و گروه های جهادی و انقلابی باید با قدرت در برابر جریان هایی که به دنبال تضعیف ارزش های دینی و انقلابی هستند بایستند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، وضعیت امروز کشور به ویژه در حوزه فرهنگی را محصول و نتیجه بی توجهی برخی جریان های غرب گرا دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در طول سال های گذشته همواره نسبت به هجمه های فرهنگی دشمن به مسؤولان هشدار دادند، اما گویا گوش شنوایی در مسؤولان برای تحقق مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری وجود ندارد./950/

ارسال نظرات