۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۱۸۸

عقب‌نشینی ممنوع

عقب‌نشینی ممنوع
«دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی» در راستای تبیینِ دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای اقدام به جمع‌آوری و تنظیم سخنان معظم له پیرامون این موضوع نموده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «عقب‌نشینی ممنوع» به بررسی نظرات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم از مردادماه ۹۲ تا اسفند ۹۳، نوشته مهدی مطلبی را راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

یکی از بحث‌های مهمی که در طول تاریخ مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۲ تاکنون مورد توجه محافل سیاسی کشور و عموم توده مردم بوده است، نظر صریح و موضع مقام معظم رهبری به‌عنوان عالی‌ترین مقام سیاسی کشور درباره این مذاکرات بوده است. برخی از مسئولان در طول این سال‌ها در پی آن بوده‌اند که با القای این مطلب که رهبر انقلاب در جریان ریز مذاکرات هستند و اساساً تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بدون نظر ایشان هیچ اقدامی نمی‌نمایند، تمام مفاد مذاکرات و توافقات حاصل شده را توجیه نموده و جلوی انتقادات نخبگان و عموم مردم را با توجیه اطلاع و هماهنگی رهبری بگیرند. البته یکی از اصول کلی حاکم بر رفتار سیاسی رهبر معظم انقلاب با مسئولان اجرایی کشور، در طول این ۲۵ سال، رعایت اصل حمایت و پشتیبانی از دولت‌ها و عملکرد ایشان بوده است.

ساختار کتاب

نویسنده کتاب را در یازده گفتار جمع‌آوری کرده است که عناوین آن بدین شرح است:

عدم خوشبینی رهبری به مذاکرات هسته‌ای اخیر، علت اصلی عدم مخالفت با مذاکرات: حصول دوباره تجربه برای ملت، شرط حصول تجربه دوباره: بیداری و آگاهی مردم، نتایج و دستاوردهای مذاکرات اخیر برای مردم و کشور، تنها را علاج و مقابله با دشمنی‌ها: تکیه بر توان و نیروی داخلی، بررسی برخی از مسائل مطرح شده در مذاکرات هسته‌ای، خطوط قرمز مذاکرات در بیانات رهبر معظم انقلاب، موضع رهبری درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، اختلال در نظام محاسباتی ما، رهنمودهای راهبردی رهبر انقلاب درباره مسائل ایران و جهان و نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

ویژگی اثر

کتاب به بررسی نظرات و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم از مردادماه ۹۲ تا اسفند ۹۳ پرداخته است تا مسئولین را بخصوص مردم را آگاه کند از دیدگاه رهبری نسبت به مذاکرات صورت گرفته با دنیای غرب، دنیای که مردم را به آن امیدوار کرده‌اند و از ظرفیت داخلی مأیوس نموده‌اند و این را می‌خواهد به خواننده خود منتقل کند که رهبری سربلندی و سرافرازی مردم را در برابر دنیای وحشی غرب می‌خواهد که این با مقاومت به دست می‌آید نه با مذاکرات که ذلت بار است.

اثر جمع‌آوری شده سخنان و توضیحاتی درباره بیانات رهبری است در دیدارهای مختلف مردمی و نخبگانی کشور که هر خواننده را کاملاً توجیه می‌کند که نگاه رهبری نسبت به مذاکرات مختلف با آمریکا و متحدانش و تلاشی است در راستای فهم بهتر موضع رهبری درباره مذاکرات اخیر هسته‌ای.

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه 17 کتاب درباره عدم خوشبینی رهبری به مذاکرات هسته‌ای اخیر از سخنان رهبری چنین می‌آورد:

رهبر معظم انقلاب در اولین موضع آشکار خود در دور جدید مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم، عدم خوشبینی خویش را به روند و سرانجام این مذاکرات اعلام نمودند. ایشان فرمودند:

«بنده هم اوّلِ امسال در مشهد مقدّس در سخنرانی گفتم [که] مذاکره در موضوعات خاص اشکالی ندارد؛ منتها گفتم من اعتماد ندارم، خوش‌بین نیستم به مذاکره... البتّه بنده همچنان که گفتم خوش‌بین نیستم؛ من فکر نمی‌کنم [از] این مذاکرات آن نتیجه‌ای را که ملّت ایران انتظار دارد، به دست بیاید...»

ایشان در تبیین دلیل عدم خوشبینی خود به سرانجام مذاکرات، دلایلی را مطرح نموده‌اند. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم:

۱. هسته‌ای بهانه است، مشکل اصلی دشمنان با اصل جمهوری اسلامی ست

رهبر معظم انقلاب اولین دلیل بدبینی خویش به مذاکرات هسته‌ای را در غیر واقعی دانستن موضوع مورد چالش در مذاکرات برشمردند. ایشان اساساً مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای در دست دشمنان انقلاب اسلامی می‌دانند تا به واسطه فشار آوردن از طریق آن، به هدف اصلی خویش که سرنگونی اصل جمهوری اسلامی ایران است دست یابند. لذا در این نگاه واضح است که اهداف مسالمت‌آمیز مطرح شده در بیان دشمنان دروغی بیش نیست، چرا که ایشان قصد دارند در قالب مذاکرات هسته‌ای به اهداف براندازانه خویش نزدیک گردند: «یک مسئله این است که دشمنی آمریکا با ملّت ایران و با جمهوری اسلامی اصلاً حول محور هسته‌ای نیست؛ این خطاست اگر خیال کنیم که دعوای آمریکا با ما سرِ قضیّه هسته‌ای است؛ نه، قضیّه هسته‌ای بهانه است؛ قبل از اینکه مسئله هسته‌ای مطرح باشد، همین دشمنی‌ها، همین مخالفت‌ها از اوّل انقلاب بود؛ اگر یک روزی هم مسئله هسته‌ای حل شد - فرض کنید جمهوری اسلامی عقب‌نشینی کرد؛ همان که آن‌ها می‌خواهند - خیال نکنید مسئله تمام خواهد شد؛ نه، ده بهانه دیگر را به تدریج پیش می‌کشند: چرا شما موشک دارید؟ چرا هواپیمای بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستی بدید؟ چرا رژیم صهیونیستی را به رسمیّت نمی‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه به قول خودشان خاورمیانه حمایت می‌کنید؟ و چرا؟ و چرا؟ و چرا؟»

مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «عقب‌نشینی ممنوع» به بررسی نظرات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم از مردادماه ۹۲ تا اسفند ۹۳، نوشته مهدی مطلبی را در 120 صفحه با شمارگان 5000 نسخه روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کنند./826/

عقب‌نشینی ممنوع

ارسال نظرات