۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۲۰۰
آیت الله فاضل لنکرانی تبیین کرد؛

روحیه جهادی و بسیجی؛ عامل استمرار انقلاب/ بسیجی چشم به بیگانه ندارد

روحیه جهادی و بسیجی؛ عامل استمرار انقلاب/ بسیجی چشم به بیگانه ندارد
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه برای استمرار انقلاب باید روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، گفت: بسیجی یعنی کسی که دنبال استقلال کشور بوده و چشم به بیگانگان ندوزد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که به صورت آنلاین برگزار شد، به مناسبت هفته بسیج و با بیان اینکه بسیج یکی از نهادهای نورانی، مقدس، مهم و مؤثر در تداوم و استمرار انقلاب است، گفت: به برکت و درایت امام خمینی(ره) این نهاد در کشور تأسیس شد و همه شاهد بودیم در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و موثری داشته است.

وی با اشاره به اینکه بسیجیان نباید از «بسیج» تنها نام آن را یدک بکشند، اظهار داشت: معیار بسیجی بودن طبق رهنمودهای امام و رهبری این است که غیر از خدا چیز دیگری را در نظر نداشته باشیم؛ بسیجی یعنی دنبال دنیاطلبی، ریاست طلبی و این گونه امور شیطانی و دنیوی نبوده و همواره تلاش کنیم که پرچم دین خدا را بر بلندترین قله‌های جهان قرار دهیم.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز کرد: بسیجی بودن یعنی اینکه ما همواره به دنبال تحقق حکومت حق جهانی حضرت مهدی(عج) باشیم و برای آن زمینه ها را فراهم آوریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیجی یعنی کسی که دنبال اجرای احکام اسلام بوده و اخلاق و اعتقادات اسلامی را در حد بالایی در وجود خودش پیاده کرده باشد، تأکید کرد: بسیجی کسی است که همواره سعی می کند موارد مذکور را در خود و جامعه اش پیاده کند.

وی با بیان اینکه نهادی مقدس تر، باارزش تر، مهم تر و نورانی همچون بسیج سراغ نداریم، اضافه کرد: بسیجی یعنی کسی که دنبال استقلال این کشور بوده، چشم به بیگانگان ندوزد، امیدی به خارج و توجه به خارج نداشته باشد، توکل بر خدای تبارک و تعالی دارد و با نیروی توکل دنبال علم، صنعت و تخصص می‌رود و می‌خواهد زیر یوق دشمنان اسلام قرار نگیرد.

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: از آیات قرآن به خوبی استفاده می‌شود که کفار نباید ولایت و حکومت بر مسلمین داشته باشند، این یکی از قواعد سیاسیه مسلمه فقه ماست و این فکر، فکر بسیجی است که هیچ جا، در حدّ بسیار نازلی هم یک کافری بر مسلمانی حکومت نداشته باشد.

وی به بیان خاطره ای از روحیه بسیجی مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی پرداخت و گفت: با شروع جنگ تحميلي وقتی که بسیج روحانیت در همین حوزه مقدسه قم تشکیل شد، مسؤوليت آن به عهده مرحوم والد بنده قرار گرفت؛ ايشان با انجام سخنراني‌هاي متعدد طلبه‌ها را براي رفتن به جبهه تشويق نموده و علاوه بر بدرقه طلاب، سه مرتبه نيز در حساس ترين زمان ها و عمليات‌ها در جبهه حضور پيدا کردند که در يکي از اين سفرها که بنده نيز حضور داشتم، با وجود بمباران شديد صدام، مرحوم والد در کنار رزمند‌گان حضور داشتند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: ما باید این نهاد را به معنای واقعی کلمه حفظ کنیم و این روحیه را در مردم گسترش بدهیم، این چیزی نیست که یک امر سیاسی باشد، چراکه بسیجی یعنی آن کسی که جناح برایش معنا نداشته و از جناح بندی پرهیز می کند؛ برای یک بسیجی باید همیشه خدا معیار باشد و طبق تأکیدات امام و رهبری ما باید این روحیه را در مردم بیش از گذشته نشر بدهیم.

وی با بیان اینکه برای استمرار انقلاب باید روحیه جهادی و بسیجی گسترش پیدا کند، ابراز کرد: یکی از خواص بسیجی بودن انجام کار جهادی است.

آیت الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کرد: امروز در شرایط کرونایی طلاب در صف مقدم خدمت به بیماران کرونایی قرار دارند و با روحیه جهادی در بیمارستان ها حاضر می شوند؛ برایم نقل کردند که یکی از طلاب پدر و مادرش در شهرستان گرفتار کرونا شدند مجبور شد که از قم برود تا از آنها نگهداری کند؛ او علیرغم اینکه چند برادر و خواهر نیز داشت اقدام به این کار کرده بود، زیرا هیچکدام از آنها حاضر نشده بودند به پدر و مادرشان رسیدگی کنند، اما این طلبه با روحیه جهادی و فداکارانه به آنجا رفته و خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه فداکاری کردن برای اسلام، پدر و مادر، هم‌نوعان و مسلمان‌ها ارزش بزرگی است و جزء افتخارات حوزه محسوب می شود، یادآور شد: در این قضیه کرونا طلاب جهادی ما در بیمارستان‌ها حضور پیدا کردند و این بسیار مهم است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات