۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۶۹۲۰۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران:

هنر طلبگی دانایی، علم آموزی و عملگرایی است

هنر طلبگی دانایی، علم آموزی و عملگرایی است
لرستان - ظهیری هنر طلبگی را دانایی، علم آموزی و عملگرایی عنوان کرد و گفت: طلاب خوب درس بخوانند تا بتوانند خوب به دیگران یاد دهند و احساس اثر بخشی و مفید بودن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، معصومه ظهیری، بعدازظهر امروز در همایش طلیعه حضور که به صورت آنلاین برگزار شد، در جمع طلاب نو ورود حوزه علمیه خواهران گفت: به فرموده امام باقر(ع) هر چیزی در عالم دارای کمالی است و کامل ترین کمال ها در سه چیز است: «تفقه و فهم دین؛ صبر بر حوادث و مصیبت ها؛ تقدیر معیشت و اقتصاد در زندگی».

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه خوبی و کمال برای همه خوب است ولی برای طلاب بهتر است، افزود: اگر قرار است حسن خلقی باشد از طرف طلاب این حسن خلق شایسته تر است.

وی ادامه داد: برای خوب بودن و خوب بندگی کردن همه انسان ها باید تلاش کنند اما تلاش ما باید مضاعف باشد، برای این کار باید به فضیلت ها و خوبی ها آگاهی پیدا کنیم.

ظهیری نادانی به فضیلت ها را زشت ترین پستی ها عنوان کرد و گفت: تمام انبیاء برای متخلق کردن انسان ها به اخلاق مبعوث شدند و مسیر تزکیه را از راه تعلیم و تعلم هموار کردند. 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران به بیان اصول طلبگی پرداخت و خاطرنشان کرد: اولین اصل برای طی نمودن مسیر طلبگی کسب معرفت و علم است، هنر طلبگی دانایی، علم آموزی و عملگرایی است. 

وی دومین اصل را داشتن اثر ماندگار عنوان کرد و گفت: دامن مطهر مادر پرورشگاه انسان های صالح است، لذا ولد صالح باقیات و صالحات است، اثر باقی مانده از انسان باقیات و صالحات است.

ظهیری بیان کرد: برای ماندگاری لازم است طلاب خوب درس بخوانند تا بتوانند خوب به دیگران یاد دهند و احساس اثر بخشی و مفید بودن در حیات و ممات داشته باشند.

وی اظهار داشت: ویژگی های طلبه خوب این است که طبیب دوار، کنشگر اجتماعی، اهل جوشش با مردم، اصلاح بین مردم، گفت و گو با ادبیات مردم، اخلاص و عمل باشد، با نیت درست وارد مسیر طلبگی شدن، تطبیق عمل با صراط مستقیم، پرهیز از بزرگ نمایی، شرح صدر داشتن، صبر و حق گرایی، ظفر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: با این ویژگی ها اولین گام عمل به آیه نفر را بر خواهیم داشت و جذب کننده دیگران به اسلام و تحصیل در حوزه خواهیم شد و بدانیم که همه طلبگی خلاصه شده در «الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر»، لذا از فرصت و توفیقی که حاصل شده در راه کسب فضایل و علم و انتقال آن به دیگران بهره ببریم./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات