۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۲۳۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

انقلاب شکوهمند اسلامی با توسل به حضرت معصومه شکل گرفت

انقلاب شکوهمند اسلامی با توسل به حضرت معصومه شکل گرفت
عضو جامعه مدرسین بالندگی حوزه را مرهون وجود پربرکت حضرت معصومه(س) در قم دانست و گفت: حوزه به برکت حضور ایشان در قم به ستون استوار خیمه شیعه در سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ابتدای درس خارج فقه خود که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) گفت: درباره سالروز وفات حضرت(س) از نظر تاریخ مثل بسیاری از موارد دیگر نمی‌توانیم به صورت یقینی چیزی بگوییم یا حتی شاید یک مدرک معتبر هم بر این معنا نباشد، اما مرحوم والد ما می‌فرمودند بالأخره این بانوی بزرگوار یک روزی به دنیا آمده و در همان سنین جوانی هم در همین قم به رحمت خدا رفته است.

وی بالندگی حوزه های علمیه را مرهون وجود پربرکت حضرت معصومه(س) در قم دانست و با بیان اینکه حوزه امروزی ستون استوار خیمه شیعه در سراسر جهان است، ادامه داد: از یمن حضور ایشان در قم و وجود مرقد مطهرشان شاهد این همه برکات بوده و هستیم؛ علما، فقها و مفسران بسیار بزرگ و محققان عالیقدر، همه در این حوزه تربیت شدند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ما به برکت این بانوی مطهره و توسل به ایشان در کنار این مضجع شریف، شکل گرفت، ابراز کرد: ما باید به عنوان طلاب حوزه توجه خود را به حضرت(س) بیشتر کنیم، زیرا یک طلبه باید ارتباطش با عتبات عالیات، ائمه معصومین(س) و هم‌چنین امامزاده‌هایی که مورد سفارش خود ائمه بوده‌اند، قوی بوده، از فرصت زیارت آنها استفاده کند و در جهت تقویت جنبه‌های معنوی خود ازآن نباید غفلت داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتباط و توسل با اهل بیت(ع) و معصومان(ع) عامل رشد علمی طلاب خواهد بود، گفت: اگر اینگونه نباشد قطعاً بدون هیچ تردیدی سقوط خواهیم کرد؛ از اموری که انسان را خوب حفاظت کرده و انسان احساس می‌کند که نگهبان بزرگی برای اوست همین ائمه معصومین(ع) و زیارت آن بزرگواران است.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) باید از سوی عموم مردم مغتنم شمرده شود، گفت: از زمانی که روزی را به عنوان ولادت و نیز روزی را به عنوان وفات حضرت تعیین کردند توجه دنیای شیعه به حضرت معصومه(س) بیشتر شد، به گونه ای که با گذشته قابل مقایسه نیست و این موفقیت بسیار بزرگی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه مردم هر چه با این اعتاب مقدسه ارتباط داشته باشند، توجه‌شان به خداوند متعال بیشتر خواهد شد، تأکید کرد: هرچند وهابیت جاهل و دشمنان شیعه می‌گویند این کار شرک بوده و از مختصات شیعه است، اما نمی دانند حضور ما در این مراقد مطهره برای تقویت توحید است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که در ارتباط با معصومان(ع) از طریق حضور در اماکن مقدسه می‌توانیم به درجات بالایی از معرفت خدای تبارک و تعالی دست پیدا کنیم؛ هیچ شیعه‌ای نمی‌گوید ما باید امام معصومه(ع) را بپرستیم یا برای امام یا امامزاده وجوب استقلالی و قدرت استقلالی قائل باشد؛ ما اعتقاد داریم ائمه معصومین(ع) و امامزادگان مقرب درگاه خدا بوده، حساب ویژه‌ای نزد خداوند دارند و مظهر اسماء و صفات الهی هستند و ما از این طریق می‌خواهیم به خدای تبارک و تعالی نزدیک شویم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در پایان یادآور شد: برکات ائمه معصومین(ع) و حتی حضرت معصومه(س) منحصر به شیعیان و مسلمانان نیست، بلکه شامل همه انسان‌ها می شود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات