۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۶۹۳۴۱
آیت الله علیدوست در واکنش به ترور شهید فخری زاده تأکید کرد؛

رشد علمی کشور متوقف نمی شود/ لزوم تأمین امنیت دانشمندان بزرگ کشور

رشد علمی کشور متوقف نمی شود/ لزوم تأمین امنیت دانشمندان بزرگ کشور
رییس انجمن فقه و حقوق حوزه علمیه گفت: دشمن بداند که هر ریزشی یک رویش دارد و اگر ظرفیتی از پای در می آید به جای آن ظرفیتی دیگر می روید.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست رییس انجمن فقه و حقوق حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان، به پیام های حوادث تروریستی برای مسؤولان و ملت ایران اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی ظرفیت بزرگی دارد و ما در کشورهای همجوار خودمان اعم از عربی و غیر عربی شخصیت های بزرگی همچون شهید فخری زاده نداریم و ظرفیتی که در این زمینه در ایران وجود دارد، اعجاب انگیز و خوشحال کننده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های علمی ایران اسلامی روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد، ادامه داد: صدها نفر مثل ایشان وجود دارند و این ظرفیت برای امروز هم نیست، زیرا بعد از انقلاب این ظرفیت ها شکوفا تر شد و پرورش بیشتری پیدا کرد.

آیت الله علیدوست با بیان اینکه ترور به دو دسته جسمی و شخصیتی تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: انسان با ترور شخصیت های برجسته و دانشمند به عظمت کار پی می برد؛ دشمن از آن جهت سراغ این افراد می آید که نسبت به رشد علمی و پیشرفت کشور حساس بوده، هراس دارد و ناراحت و نگران است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: ترور شخصیت های دانشمند و بزرگ کشور بیانگر میزان قوت و قدرت ما است، زیرا ما در مسیری قرار گرفته ایم و آن را طی می کنیم که دشمن نمی خواهد.

وی بر لزوم تأمین حفاظت و امنیت دانشمندان بزرگ کشور و شخصیت های برجسته علمی تأکید کرد و افزود: در کل می توان گفت نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و حفاظت باید تدبیری بیاندیشند تا هر چند وقت یک بار یک ظرفیت و شخصیت را از دست ندهیم؛ مسؤولان امنیتی باید مراقب اطلاعات دانشمندان و شخصیت های اثرگذار باشند.

آیت الله علیدوست با اشاره به اینکه باید جلوی نفوذ عوامل بیگانه به مراکز حساس کشور گرفته شود، گفت: برخی افراد می گویند امروز برخی عوامل نفوذی در مراکز حساس کشور خیمه زده اند؛ گرچه این تعبیر مقداری تند است، اما عوامل امنیتی کشور باید برای شناسایی عوامل نفوذی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

رییس انجمن فقه و حقوق حوزه ادامه داد: اگر اوایل انقلاب مسأله حفاظت از شخصیت ها را به طور بیشتری مورد توجه قرار می دادیم بسیاری از اشخاص هم اکنون موجود بودند و آنها را به راحتی از دست نمی دادیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه مسأله شهادت شهید فخری زاده نباید وارد کشمکش های سیاسی شود، عنوان کرد: گاهی در رد و بدل شدن پیام ها مسائل جانبدارانه مطرح می شود؛ ما باید به احترام خون این شهید اجازه ندهیم مباحث به سوی این مسیر سوق پیدا کند، زیرا دشمن اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد؛ باید دانست که مزدوران و افراد وابسته به خارج از ترور شهید فخری زاده احساس شعف می کنند.

آیت الله علیدوست با قرائت آیه شریفه «یرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ» تصریح کرد: دشمن بداند که هر ریزشی یک رویش دارد و اگر ظرفیتی از پای در می آید به جای آن ظرفیتی دیگر می روید؛ جوانان ما جای این شخصیت ها را پر می کنند و رشد علمی کشور متوقف نمی شود و رسوایی این ترورها برای دشمنان می ماند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
زمانی که مسؤولان دیدند مذاکره جواب نداد چطور بعد از انتخابات آمریکا مجدد پیام مذاکره می دهند مگر می شود انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده شود
0
0