۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۶۹۳۷۶
تحلیلگر مسائل بین المللی:

آمریکا باید پاسخگوی جنایت های خود باشد

آمریکا باید پاسخگوی جنایت های خود باشد
هانی زاده گفت: ترور شهید فخری زاده با پاسخ جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد شد و حرکت آن‌ها در زمان و مکان مناسب پاسخ داده می‌شود.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ترور دردناک دانشمند برجسته ایرانی شهید محسن فخری زاده را نتیجه همکاری مشترک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، رژیم اشغالگر صهیونیستی و کشور‌های مرتجع عربی دانست و بیان داشت: سفر اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به عربستان و دیدار با ولیعهد این کشور شرایطی را فراهم کرد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در صدد بحران سازی و کشاندن جمهوری اسلامی به سوی عکس العمل شتاب زده برآمدند تا آمریکا و شخص دونالد ترامپ با بحران سازی و برهم زدن آرامش منطقه مدت زمان بیشتری در کاخ سفید باقی بماند و انتخابات ریاست جمهوری را به نفع خود بر هم بزند.

تحلیلگر مسائل بین المللی عنوان داشت: این عملیات پیچیده از مدت‌ها قبل طراحی شده بود؛ ضمن اینکه شهید فخری زاده مدت‌ها پیش بار‌ها توسط دستگاه‌های امنیتی غرب مورد تهدید قرار گرفته بود و نام او در لیست سیاه موساد رژیم صهیونیستی قرار داشت.

هانی زاده با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند شهید فخری زاده در حوزه سلامت و فناوری پزشکی اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی عاملان تروریسم سازمان یافته بین المللی هستند و با این اقدام خود ثابت کردند که پایبند به هیچ کدام از قوانین بین المللی نیستند؛ رژیم صهیونیستی و آمریکا با تلاش بر اینکه از پیشرفت و اتکا به نفس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کنند؛ به این اقدام سخیفانه دست زدند.

وی در رابطه با پاسخ جمهوری اسلامی به عاملان این ترور گفت: این اقدام با پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد شد و حرکت آن‌ها در زمان و مکان مناسب پاسخ داده می‌شود.

تحلیلگر مسائل بین المللی در خصوص خروج دونالد ترامپ از ریاست جمهوری افزود: با خروج دونالد ترامپ از ریاست جمهوری چتر حمایتی او از سر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده باز خواهد شد.

هانی زاده مذاکره میان جمهوری اسلامی و تیم جو بایدن در آینده را منتفی دانست و ادامه داد: آمریکا باید پاسخگوی این جنایت باشد؛ زیرا ترامپ این عملیات تروریستی را تایید کرد؛ بنابراین آنها و رژیم صهیونیستی باید به شدت تنبیه شوند.

وی در پایان هدف دشمن از این دسته ترور‌ها را ایجاد وحشت و وادار کردن جمهوری اسلامی در جهت عکس العملی شتابزده عنوان داشت و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در گذشته هم دست به چنین اقدامی زده و در ۴۰ روز باقی مانده از حاکمیت دونالد ترامپ نیز دست به ماجراجویی بیشتری علیه رهبران جنبش‌های مبارز عراقی، فلسطینی و یمنی خواهد زد با این وجود ترور‌ها در مجموعه محور مقاومت ادامه خواهد داشت و رژیم صهیونیستی با داشتن امکانات و حاشیه امن با کمک مالی رژیم مرتجع عرب دست به جنایات بیشتری خواهد زد./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات