۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۶۹۸۵۹
حجت الاسلام اسماعیل زاده تأکید کرد؛

ضرورت تأسیس کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در مازندران

ضرورت تأسیس کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تأسیس کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در استان با هدف بهره مندی محققان و پژوهشگران خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران بر ضرورت تأسیس کتابخانه تخصصی فرق و مذاهب در استان با هدف بهره مندی محققان و پژوهشگران خبر داد.

وی به تشکیل شورای فرق مذاهب حوزه علمیه مازندران با حضور جمعی از نهادهای فرهنگی و دینی استان خبر داد و افزود: در این نشست بر تداوم و تقویت برنامه های مرتبط با فرق و مذاهب در استان تأکید شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، پرهیز از موازی کاری و اجرای طرح های مشترک در حوزه فرق و مذاهب استان را از جمله مهم ترین اهداف تشکیل این شورا عنوان کرد و بیان داشت: ریاست این شورا بر عهده مدیریت حوزه علمیه استان قرار گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در حال حاضر دستگاه های متعددی در خصوص فرق و مذاهب مشغول اجرای طرح هایی در سطح استان هستند، خاطرنشان کرد: به طور حتم موازی کاری در این بخش، اثرگذاری طرح ها و برنامه های اجرایی را به شدت کاهش خواهد داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت رویه و انسجام یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در برنامه های دینی و فرهنگی است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل نبود وحدت رویه و انسجام لازم در برنامه های فرهنگی، دینی و تبلیغی شاهد کاهش اثرگذاری فعالیت ها در حوزه ها هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران به نقش محوری حوزه علمیه در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی اشاره کرد و افزود: باید از توان و ظرفیت حوزه بیشتر در مباحثی همچون فرق و مذاهب استفاده شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در حال حاضر شورای فرق و مذاهب حوزه علمیه استان با حضور نهادهای فرهنگی و دینی شکل گرفته است، تصریح کرد: به طور حتم تداوم این نشست ها و جلسات، آثار و برکات مثبتی را برای جامعه در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اداره کل تبلیغات اسلامی، معاونت اجتماعی سپاه، نماینده ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مرکز خدمات و برخی نهادهای مرتبط عضو این شورا هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به وحدت نظر اعضای این شورا، از این پس شاهد اقدامات مؤثرتری در حوزه فرق و مذاهب استان خواهیم بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران، شناسایی فعالان عرصه فرق و مذاهب در سطح استان، بررسی آسیب ها و ارائه کارهای لازم و پرهیز از موازی کاری از جمله مهم ترین برنامه های این شورا اعلام کرد و گفت: در این مجموعه از توان و ظرفیت دانشگاه ها و مراکز علمی بیشتر استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده از ارائه پیشنهادی برای تأسیس کلینیک اعتقادی با هدف مشاوره به علاقه مندان حوزه فرق و مذاهب در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مجمموعه، کارشناسان متخصص به افرادی که از فرق یا مذهبی به دین مبین اسلام و تشیع روی آوردند خدمات مشاوره ای ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تأسیس کتابخانه تخصصی حوزه فرق و مذاهب در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید مجموعه ای از کتب و تألیفاتی پیرامون فرق و مذاهب برای بهره مندی علاقه مندان به ویژه حوزویان و دانشگاهیان در یک مجموعه قابل ارائه باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر افزایش شناخت جامعه علمی کشور به ویژه حوزویان و دانشگاهیان نسبت به فعالیت های فرق و مذاهب در جامعه، خاطرنشان کرد: باید سطح شناخت جامعه علمی با هدف جلوگیری از فعالیت های مخرب برخی جریان ها و فرقه های انحرافی در جامعه افزایش پیدا کند که لازمه آن برگزاری دوره های آموزشی، تأسیس کتابخانه تخصصی در این حوزه و همچنین نشست های علمی است./950/

ارسال نظرات