۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۸۹۸
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران مطرح کرد؛

روحیه استکبار ستیزی، نسخه ای شفابخش در تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی

روحیه استکبار ستیزی، نسخه ای شفابخش در تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی
مازندران - حجت الاسلام قائمی، روحیه عزت خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان را نسخه شفا بخشی در رساندن ایران اسلامی در این مقطع سخت تاریخ به تمدن نوین ایرانی اسلامی دانست.

حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت شانزدهم آذر ماه، روز دانشجو این روز را یاد آور اقدام وحشیانه نوکران وطن فروش استعمارگران غرب در به خاک و خون کشیدن دانشجویان وطن به صرف مطالبه عزت خواهی و وطن پرستی پس سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران دانست.

وی با بیان این که دانشجویان معترض شانزدهم آذر ماه سال 32 در راه عزت و اعتلاء ایران به شهادت رسیدند، افزود: همین هدف والا سبب شده تا همه ساله این روز بزرگ را به یاد همه یاران سفر کرده و هدف والایشان با نام «روز دانشجو» گرامی بداریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود گفت: راه پیشرفت و رسیدن به اعتلاء مادی و معنوی در همه ابعاد حیات انسانی تنها دارای یک مسیر است و آن هم مبارزه با روحیه استعمارگری استعمارگران و حذف سایه شوم مستبدان داخلی آنان که حیات خود را در قربانی کردن ملت های خود در برابر استعمارگران می دانند هدف همه جنبش های دانشجویی جهان بوده است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به روحیه عزت خواهی دانشجویان در شانزدهم آذر ماه خاطرنشان کرد: دانشجویان با آن اقدام مهم و تأثیر گذار خود دست اجانب را از سرمایه های مادی و معنوی این جامعه کوتاه کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، روحیه عزت خواهی و استکبار ستیزی دانشجویان را نسخه شفا بخشی در رساندن ایران اسلامی در این مقطع سخت تاریخ به تمدن نوین ایرانی اسلامی دانست.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که تاریخ ملت ها و امت های آزادیخواه گویای این نکته طلایی و سرنوشت ساز است که هر کجا پای غرب و استعمارگران باز شده از سرمایه های مادی تا هویت های ملی حتی زبان گفتاری آنان را به تاراج برده اند، افزود: هدف دشمن از نفوذ و سلطه بر ملت های آزادی خواه جلوگیری از نقش آفرینی تأثیر گذار آنها در عرصه نظام بین الملل بوده است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که استعمارگران در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفتند تا ملت های آزادی خواه جهان حتی نتوانند با ایجاد ارتباط با پیشینیان خود، درک درستی از هویت تاریخی خویش داشته باشند، تصریح کرد: هدف دشمن جلوگیری از ارائه هویت تاریخی یک ملت به نسل های آینده بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود افزود: دانشجویان شهید با طبق اخلاص قرار دادن خون خود که بالاترین سرمایه هر انسانی است دستان کثیف استعمارگران را از سرنوشت این مرز و بوم، حذف و زمینه حیات آرمان خواهی برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی را برای جامعه مهیا کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دانشجویان امروز کشورمان باید میراث دار خوبی برای دانشجویان و اساتید استکبار ستیزی در طول تاریخ این سرزمین باشند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با عمل به وظیفه تاریخی خود قلوب شهدا را شاد و از خود راضی نگاه کنیم./950/

ارسال نظرات