۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۶۹۸۶۳
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ترویج تفکر ضد استکباری در جامعه یک ضرورت است

ترویج تفکر ضد استکباری در جامعه یک ضرورت است
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر حفظ هویت ضد استکباری شانزدهم آذر ماه، گفت: نخستین شعارهای مرگ بر آمریکا در قرن معاصر را دانشجویان در شانزدهم آذر ماه سر دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم روز دانشجو در دانشکده امام محمد باقر(ع) ساری با تأکید براین که علم و دانش باید در راستای خدا باشد، گفت: اگر آن علم در این راستا باشد، جنگ و مسلسل را کنار می گذارد در غیر این صورت باعث سرکشی و طغیان می شود.

وی، شانزدهم آذر ماه را نماد و تجلی ضد امپریالیستی دانشجویان معرفی کرد و افزود: باید هویت و جایگاه اصلی روز دانشجو بیشتر برای جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی کشور تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر حفظ هویت ضد استکباری شانزدهم آذر ماه، خاطرنشان کرد: نخستین شعارهای مرگ بر آمریکا در قرن معاصر را دانشجویان در شانزدهم آذر ماه سر دادند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که برخی جریان ها در تلاش هستند ماهیت ضد استکباری شانزدهم آذر ماه تضعیف کنند و در مسیر اهداف جناحی و سیاسی سوق دهند، تصریح کرد: باید هویت ضد آمریکایی 16 آذر بیش از پیش تقویت شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که نظام سلطه جنبش های دانشجویی را مصادره کرده و مقابل حکومت ها قرار داده است، بیان داشت: باید با روایتگری صحیح هدف اصلی این واقعه را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که حادثه مهم شانزدهم آذر ماه همانند سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است که باید زنده و پویا باقی بماند، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم تا برخی جریان ها ماهیت این روزها را کمرنگ نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که هر دو حرکت دانشجویان در شانزدهم آذر ماه و سیزدهم آبان ماه ضد استکبار و ضد نظام سلطه بوده است، تصریح کرد: این هویت اصلی را باید حفظ کنیم و اگر به درستی آن را به نسل بعدی منتقل نکنیم به قربانیان آن روز خیانت کردیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دانشجویان شانزدهم آذر ماه پیروان تفکر امام خمینی(ره) و دانشجویان ۱۳ آبان نیز همان مسیر و اندیشه را دنبال می کردند، بیان داشت: امروز نیز دانشجویان کشورمان پیرو همان آرمان ها و ارزش های امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان انقلاب و نظام اسلامی همواره به دنبال نفوذ در مراکز مهم انقلاب بوده و هستند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید مراقب جریان نفوذ باشند و تقویت نگاه و روحیه انقلابی، این توطئه دشمنان را خنثی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید برتقویت روحیه استکبار ستیزی در جامعه، افزود: نباید این روحیه در کشور کمرنگ شود بلکه باید راه و سیره عملی شهدا با قدرت ادامه پیدا کند./950/

ارسال نظرات