۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۹۹۵۱

برنامه های فرهنگی آموزشی مساجد کاشان به صورت مجازی برگزار می شود

برنامه های فرهنگی آموزشی مساجد کاشان به صورت مجازی برگزار می شود
حجت الاسلام گلستانه با اشاره به اینکه فعالیت های فرهنگی، آموزشی مساجد شهرستان کاشان در ایام کرونا تعطیل نشده است، گفت: این برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود.
حجت الاسلام غلامرضا گلستانه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به فعالیت‌های شش ماه نخست امسال این ستاد در فضای مجازی، گفت: در شش ماهه نخست امسال که وضعیت شهرستان کاشان در حالت قرمز یا زرد قرار داشت، دو ویدئو با عنوان گفت وگوی مستقیم در فضای مجازی منتشر شده است.

وی از تشکیل کارگروه ده نفره دانشجویی با هدف آموزش فلسفه نماز، اسرار و آثار آن در فضای مجازی ویژه دانش آموزان و اولیا آن‌ها خبرداد و افزود: طی این مدت یکصد اسپیکر و دو ویدئو با موضوع نماز و نوجوان تهیه شده است و دو ویدئو دیگر با همین موضوع در درحال تهیه است.

حجت الاسلام گلستانه، تشکیل کارگروهی از نخبگان و ایده پردازان حوزه و دانشگاه جهت تداوم آموزش برای دانشجویان، دانش آموزان، اولیاء دانش آموزان و ائمه جماعات ادارات و مدارس در فضای مجازی در قالب کارگروه اندیشه ورزان ستاد اقامه نماز کاشان را یکی از برنامه‌های مهم این ستاد در دهه شش ماهه دوم سال جاری اعلام کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های پیش بینی شده ستاد اقامه نماز کاشان در شش ماهه دوم سال جاری نیز اشاره کرد و برنامه ریزی برای تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در مدارس، برنامه ریزی برای تشکیل کارگروه اندیشه ورزان مساجد در مساجد واجد شرایط با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد، تشکیل مجمع خیرین نماز برای تأمین بخشی از هزینه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان و تشکیل مجمع خیرین مسجد ساز در شهرستان با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد از جمله برنامه‌های پیش بینی شده ستاد اقامه نماز کاشان در شش ماهه دوم سال جاری اعلام کرد.

مسؤول ستاد اقامه نماز کاشان برگزاری دوره آموزش حضوری و غیر حضوری ۲۸ ساعته ویژه پرسنل ادارات و مراکز دولتی برنامه ریزی و پیگیری تولید آثار فرهنگی، هنری، ابتکاری فاخر و جذاب و مناسب با نیاز‌های نسل امروز و خانواده‌های آنها، راه اندازی دستگاه اذان گو در سطح شهرکاشان، نام گذاری یکی از میادین مهم سطح شهر به نام میدان نماز، استفاده از ظرفیت، استعداد و توانمندی کانون‌های فرهنگی، هنری فعال و خلاق شهرستان برای تولید طرح‌ها و آثار فرهنگی مناسب نسل امروز با موضوع نماز جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با راز و رمز و آثار نماز و تشویق و ترغیب آنان به نماز و حضور در مساجد و نماز جماعت را از برنامه‌های پیش بینی شده ستاد اقامه نماز کاشان در شش ماهه دوم سال جاری اعلام کرد.

حجت الاسلام گلستانه در ادامه توسعه و ترویج فرهنگ نماز در قالب‌های فیلم، نمایش، شعر، نقاشی، سرود، مسابقه کتابخوانی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت و توانمندی رسانه ها، شعراء، نویسندگان و ناشران منطقه برای ترویج و توسعه فرهنگ انسان ساز نماز و تشکیل کانون مشاوران جوان ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان را بخش دیگری از برنامه‌های ستاد اقامه نماز کاشان در شش ماهه دوم سال جاری برشمرد.

مسؤول ستاد اقامه نماز کاشان با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مساجد شهرستان کاشان در ایام کرونا تعطیل نشده است، گفت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مساجد کاشان ازسوی ستاد اقامه نماز این شهرستان به صورت مجازی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات