۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۰۳۷
حجت الاسلام اسماعیل زاده:

رشد و تعالی علمی کشور در گرو تعامل سازنده میان حوزه و دانشگاه است

رشد و تعالی علمی کشور در گرو تعامل سازنده میان حوزه و دانشگاه است
مازندران - دبیر شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه، رشد و تعالی علمی کشور را در گرو تعامل سازنده میان حوزویان و دانشگاهیان دانست.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، دبیر شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری نشست علمی همزمان با 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه در ساری خبر داد.

وی با بیان این که برنامه های مشترک حوزه و دانشگاه در گذشته تنها به روز 27 آذر ماه بود، افزود: خوشبختانه با شکل گیری شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه که زیر نظر دفتر نماینده ولی فقیه در استان آغاز به کار کرده است، برگزاری نشست های علمی مشترک میان حوزه و دانشگاه در طول سال ادامه دارد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که در طول یک سال اخیر نشست های علمی متعددی را با همکاری مشترک حوزه و دانشگاه در استان برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: تعامل علمی حوزویان و دانشگاهیان به طور حتم در تحقق اهداف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه اثرگذارخواهد بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن بیست و هفتم آذر ماه از برگزاری نشست علمی مشترکی با حضور جمعی از حوزویان و دانشگاهیان در ساری خبر داد و افزود: قرار است در این نشست علمی، تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه به بیان دیدگاه های خود در این خصوص بپردازند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود، تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت مهم و راهبردی برشمرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و همچنین تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر، موانع احتمالی برای تحقق این مسأله مهم برداشته شده و یا به حداقل ممکن رسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، وحدت حوزه و دانشگاه را مطالبه مهم امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دور اندیشی خود و به منظور خنثی سازی توطئه دشمنان، روزی را به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

دبیر شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه با بیان این که رشد و تعالی علمی کشور را در گرو تعامل سازنده میان حوزویان و دانشگاهیان دانست و تصریح کرد: دشمن با هدف ضربه زدن به اقتدار علمی کشور تلاش می کند مانع وحدت این دو رکن علمی کشور شود.

وی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی از وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان به شدت هراسان است، افزود: نهضت انقلاب اسلامی با وحدت این دو قشر برجسته کشور به پیروزی رسید وامروز نیز بقا و تداوم اقتدار علمی کشور در گرو تعامل سازنده حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که دشمن در طول 42 سال اخیر هر چه در توان داشت برای ضربه زدن به انقلاب به کار گرفت اما موفق نشد، تصریح کرد: دشمن پس از چهار دهه شکست در برابر ایستادگی و مقاومت ملت ایران، دوباره به ترور و بمب گذاری متوسل شده است و فکر می کند با ترور دانشمندان هسته ای کشورمان می تواند مانع اقتدار و عظمت علمی این کشور شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه، راهکاری عملی برای شکوفایی علمی کشور است، ادامه داد: امروز حوزویان و دانشگاهیان وظیفه دارند با نگاه و تفکر انقلابی و با جهاد علمی، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی باشند./950/

ارسال نظرات