۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۷۰۰۲۳
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تزکیه نفس در کنار علم آموزی تنها عامل اعتلای طلاب است

تزکیه نفس در کنار علم آموزی تنها عامل اعتلای طلاب است
مازندران - حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر توجه جدی به مسأله ذی طلبگی در حوزه از سوی طلاب جوان، گفت: تزکیه نفس در کنار علم آموزی تنها عامل اعتلای طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تقدیر از طلاب ممتاز تهذیبی مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شیرگاه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مدرسه برگزار شد، توجه به مباحث تهذیبی را جزء اولویت های اصلی حوزه دانست و بر ضرورت تقویت فعالیت های مرتبط با مسائل تهذیبی تأکید کرد.

وی با بیان این که مباحث اخلاقی، تربیتی و معنوی همواره مورد تأکید علما و بزرگان حوزه بوده است، افزود: به همین دلیل توجه به اخلاق و تربیت دینی همواره جزء برنامه های مهم و اصلی حوزه های علمیه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم بدون اخلاق و معنویت نمی تواند تعالی بخش باشد، ادامه داد: تنها علمی می تواند طلبه ای در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و پرورش دهد که همراه با اخلاق و معنویت باشد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که عدم توجه به اخلاق و معنویت، دنیای غرب را به ورطه نابودی کشانده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی مباحث اخلاقی و معنوی همواره پررنگ و مورد توجه جدی قرار گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، با بیان این که تربیت طلاب مهذب و نخبه با تفکر انقلابی را یکی از رسالت های مهم امروز حوزه های علمیه است، افزود: اگر مدارس علمیه به این سه اصل مهم توجه نکنند، اهداف عالی نظام حوزه بر زمین خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به محدودیت های به وجود آمده در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این ویروس منحوس مشکلاتی را برای فعالیت های علمی و آموزشی حوزه های علمیه و سایر مراکز علمی کشور به وجود آورده است، گفت: برای تحقق اهداف عالی حوزه، حضور یک طلبه در فضای تربیتی حوزه ضرورت دارد که متأسفانه شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در این خصوص به وجود آورده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خوشبختانه در طی سال های اخیر توجه به برنامه های تربیتی، اخلاقی، فرهنگی و قرآنی در سطح مدارس علمیه مورد تأکید جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: همه برنامه های ما درمعاونت تهذیب معطوف به این مباحث است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید برنامه های اخلاقی و تربیتی مدارس علمیه به دلیل تعطیلی های به وجود آمده مورد بی توجهی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای تقویت این گونه برنامه ها بیشتر بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه مهذب، مسیر رشد و تعالی علمی را در حوزه با شتاب بیشتری طی خواهد کرد، تصریح کرد: موفقیت طلاب حوزه در گرو توجه جدی به مباحث اخلاقی و معنوی است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر توجه جدی به مسأله زی طلبگی در حوزه از سوی طلاب جوان، گفت: طلاب باید با الگو قرار دادن سیره علمی و عملی علما و بزرگان حوزه، تزکیه نفس در کنار تعلیم علم را مورد توجه قرار دهند که تنها عامل اعتلای آنها در این مسیر خواهد بود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات