۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۷۰۰۶۸
امام‌جمعه سابق بجنورد:

پایگاه نماز جمعه فوق جریانات و جداول حزبی است

پایگاه نماز جمعه فوق جریانات و جداول حزبی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نماز جمعه پایگاهی عبادی سیاسی است که فوق همه جریانات و جداول حزبی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده سابق ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه سابق بجنورد، امروز در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، با اشاره به جایگاه و اثرگذاری نماز جمعه، اظهار کرد: پایگاه نماز جمعه عبادی سیاسی بوده و در قالب هیچ حزب و گروه و جریان سیاسی نمی‌گنجد.

وی افزود: اگر پایگاه نماز جمعه وارد جدول و جریان حزبی شود، اثرگذاری خود را از دست می‌دهد؛ ازاین‌رو باید فوق همه جریانات و جداول حزبی حرکت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: نهاد نماز جمعه منتسب به ولایت‌فقیه بوده و باید به دور از همه جریانات و حزب‌بازی‌ها فعالیت کند؛ زیرا این نحوه حرکت و فعالیت سبب تقویت روزافزون آن می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی و همکاری همه بخش‌ها با نهاد نماز جمعه و نمایندگی ولی‌فقیه، افزود: همه ما در کشتی ولایت نشسته‌ایم؛ ازاین‌رو هیچ‌کس نباید با این توجیه که من تنها جای خود را سوراخ می‌کنم، به این کشتی خللی وارد کند؛ زیرا در این صورت به همه ازجمله خود او و اسلام و جامعه اسلامی ضربه وارد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه بر رعایت تقوا در زبان و قلم تأکید کرد و گفت: همه باید در گفتار و نوشتار خود از جمله در رسانه‌ها و فضای مجازی تقوا داشته باشیم و بر اساس شنیده‌ها، قلم‌فرسایی نکنیم.

نماینده سابق ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه سابق بجنورد، در خاتمه از همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف استان در زمینهٔ تقویت جایگاه نماز جمعه در استان قدردانی کرد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در سال 1391 با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد معرفی شد و در سال 1395 رهبر معظم انقلاب ایشان را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی منصوب کردند.

روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا نوری را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امامت جمعه بجنورد منصوب کردند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات