۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۰۷۰
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی همواره در خدمت نظام بود و حفظ آن را بر خود فریضه می دانست

آیت الله یزدی همواره در خدمت نظام بود و حفظ آن را بر خود فریضه می دانست
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: آیت الله یزدی با پیروزی انقلاب دربست درخدمت نظام قرار گرفت، یعنی نظام را از بن جان قبول داشت و حفظ آن را بر خود فریضه می دانست.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت رحلت آیت الله محمد یزدی رییس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شخصیت علمی و انقلابی این عالم وارسته و فقیه بصیر را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان قبل از انقلاب تا پیروزی انقلاب روحیه جهادی بسیار بالایی داشت؛ به زندان محکوم شد و به تبعیدهای سختی رفت، اما ذره ای انعطاف در برابر طاغوت نشان نداد و در اوج ظلمت طاغوت با شجاعت از جنایات شاه می گفت.

وی با بیان اینکه بنده در زمان طاغوت به شجاعت و خستگی ناپذیری ایشان خیلی غبطه می خوردم، ادامه داد: آیت الله یزدی همان اندازه که قبل از انقلاب در برابر رژیم شاه مقاوم بود، بعد از پیروزی انقلاب در برابر انحرافات موضع خستگی ناپذیر داشت و در این مسیر هیچگونه ترسی هم نداشت؛ بنده هیچگاه موج و واکنش شدیدی که برخی علیه مواضع ایشان داشتند را یادم نمی رود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: همان روزهایی که علیه ایشان موج انتقادی و اعتراضی به راه افتاده بود، خدمتشان رسیدم، اما دیدم خیلی آرام هستند و هیچ بیمی از موج سازی ها ندارند؛ ایشان مصداق بارز آیه شریفه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلَّا اللَّهَ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ حَسِيباً» بوده و هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: آیت الله یزدی با پیروزی انقلاب دربست در خدمت نظام اسلامی قرار گرفت، یعنی نظام اسلامی را از بن جان قبول داشت و حفظ آن را برای خودش فریضه می دانست.

وی جریان وقف خانه آیت الله یزدی برای حوزه علمیه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بنده نسبت به زهد و دنیا گریزی ایشان شهادت می دهم؛ من ندیده ام از ایشان که حرصی نسبت به جایگاهی داشته باشند؛ ایشان همین حدود یکی دو ماه گذشته خانه خودشان را وقف حوزه علمیه کرده اند و در این یک ماهی که حالشان خوب نبود به آیت الله جنتی پیغام دادند که «دیگر برای من حقوق واریز نکنید، زیرا بنده به جلسات نیامده ام و استحقاق حقی را ندارم»؛ اینها گوشه ای از یک روحیه و منشی است که ایشان یک عمر با آن زندگی کرده اند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات