۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۰۱۶۵
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی سرباز بی بدیل آیت الله خامنه ای بود

آیت الله یزدی سرباز بی بدیل آیت الله خامنه ای بود
حجت الاسلام سخاوت حسین سندرالوی در پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را به جامعه روحانیت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دکتر سخاوت حسین سندرالوی رییس حوزه علمیه المهدی نیویورک امریکا، رحلت آیت الله محمد یزدی را ضایعه ای بزرگ دانست.

وی در پیام خود با اشاره به این که درگذشت این روحانی ربانی حادثه عظیمی برای جامعه انقلابی شیعه است، تاکید کرد: ایشان از زمان طلبگی جزو سربازان وفادار امام خمینی(ره) بودند، حوزه علمیه قم، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خدمات و تلاش های ایشان را به یاد خواهد داشت.

حجت الاسلام دکتر سخاوت حسین سندرالوی گفت: آیت الله محمد یزدی در استحکام و تثبیت نظام ولایت فقیه و حمایت مقام معظم رهبری نقش برجسته ای را ایفا کرد.

وی با اشاره به حدیث شریف اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ؛ هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد. به دیدارهای خود با آیت الله یزدی اشاره کرد و افزود: ایشان مردی بزرگ و مخلص بودند، بنده چیزهای زیادی را از ایشان یاد گرفتم.

رییس حوزه علمیه المهدی نیویورک امریکا آیت الله یزدی را مصداق «عاش سعیدا و مات سعیدا؛ نیک زندگی کرد و مرگ نیک داشت»، دانست و گفت: برای چنین عالمانی ماهی های دریا هم دعای مغفرت می کنند، بنده از خداوند متعال خواستار مغفرت و علو درجات ایشان هستم و برای خانواده ایشان آرزوی صبر دارم./988/

ارسال نظرات