۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۲۹۰

آیین یادبود دانشمند شهید فخری‌زاده در پکن برگزار شد

آیین یادبود دانشمند شهید فخری‌زاده در پکن برگزار شد
مراسم یادبود دانشمند شهید محسن فخری‌زاده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، به منظور تکریم مقام والای دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده، مراسم یادبودی با حضور ایرانیان مقیم پکن با دعوت سفارت جمهور اسلامی ایران در محل نمازخانه سفارت کشورمان برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام شریعتی آغاز شد و با قرائت زیارت عاشورا و نثار ثواب آن به روح مطهر آن شهید ادامه یافت.

عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی کشورمان در چین در سخنرانی خود در این مراسم، با بهره‌گیری از آیات و روایات در باره اهمیت شهادت و مقام شهید سخن گفت. وی بیان کرد: مرگ و زندگی از دیدگاه قرآنی و روایی با تعبیر ظاهری و سوری متفاوت است، شهدا قبل از شهادت نیز در مرگ اختیاری که عبارت از ذبح نفس و نتیجه آن، تخلق به اخلاقی الهی است، مقدم بوده‌اند و تا این مقام در این عالم به دست نیاید رسیدن به مقام رفیع شهادت کار آسانی نیست آن گونه که در کلام برخی از بزرگان آمده است که روزی باید چند بار شهید نفس شد تا به شهادت خاص که عبارت از جانسپاری است، رسید.

وفایی افزود: شهید دکتر فخری‌زاده آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده بود و با تهدیدهای فراوانی که شده بود لیکن به ادامه این مسیر بسیار مصمم و برای شهادت آماده بود.

کشاورز زاده، سفیر کشورمان در چین این شهادت را به محضر حاضران و مقام معظم رهبری و همه هموطنان تبریک و تسلیت گفت.

وی افزود: خون شهید، درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و موجب ثمر دهی آن شده است.

سفیر ایران در چین به جایگاه معنوی و تخصصی این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید دکتر فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای ایران در تمام دوران حیات خود، در خدمت نظام مقدس اسلامی بود./۹۸۸/

منبع: سازمان فرھنگ و ارتباطات

ارسال نظرات