۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۷۰۳۰۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

انسجام در تقویت قرارگاه امامت جمعه، شکر عملی تفقد رهبری به مردم است

انسجام در تقویت قرارگاه امامت جمعه، شکر عملی تفقد رهبری به مردم است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: انسجام در تقویت قرارگاه فرهنگی امامت جمعه، قدردانی عملی از تفقد رهبری نسبت به مردم خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیران مدارس علمیه استان با نماینده جدید ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه جدید بجنورد، ضمن تبریک این انتصاب، اظهار کرد: نمایندگی ولی‌فقیه منصب خدمت و جایگاه مقدس منتسب به ولایت است که نقطه اتصال امت به امامت نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این انتصاب که در پی آن یک عالم متواضع و عامل را در استان به‌عنوان سکان‌دار حرکت فرهنگی و معنوی می‌بینیم، آنچه جای شکر ویژه‌ای به درگاه پروردگار دارد این است که در این انتصاب امام المسلمین بار دیگر عنایت و لطف خود را نسبت به مردم دیار باب الرضا (ع) تکرار کردند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: اینکه مقام معظم رهبری در حدود یک دهه اخیر سه مرتبه از مردم خراسان شمالی به نیکی و خیر یاد کرده و ارزش‌های انقلابی و دینی این استان تمجید می‌کنند، واقعاً پدیده مبارکی است و جای شکر دارد.

وی تصریح کرد: تداوم عنایت امام المسلمین به این استان و مردم آن به برکت مجاهدت‌ها و حضور مؤثر آن‌ها در برهه‌های گوناگون انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و سایر عرصه‌ها است که تداوم این نعمت وظیفه سنگینی بوده و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همه موظف هستند با تقویت این روحیه انقلابی و توسعه آن در ابعاد گوناگون و همکاری و انسجام در تقویت قرارگاه فرهنگی نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه، قدر این نعمت را بدانند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: همه وظیفه داریم با تقویت این قرارگاه فرهنگی در خراسان شمالی، شکر عنایت امام المسلمین به استان را به‌جا آورده و در ثانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد استان را توسعه داده و قدردان نعمت تفقد مکرر رهبری نسبت به خراسان شمالی باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب مدارس علمیه در سطح استان، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان شمالی بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان در مهرماه سال 91، حرکت رو به رشدی را شروع کرده است.

وی افزود: همچنین با حمایت‌ها و هدایت‌های نماینده سابق ولی‌فقیه در استان، امروز حوزه علمیه خراسان شمالی توان مضاعفی دارد که این مهم به فضل الهی و عنایت خود مقام معظم رهبری و با تلاش همه طلاب و اساتید و مدیران مدارس و مسئولان محقق شده است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: ما در مجموعه حوزه علمیه خراسان شمالی هرچه در توان داریم را در اختیار جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه بجنورد قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا افزون بر وظیفه حوزه علمیه و رسالتی که به‌صورت داخلی داریم، نقش‌آفرینی در عرصه خدمات اجتماعی و هدایتگری سیاسی و حضور مؤثر در بین مردم استان نیز مدنظر مدیران و اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی قرار دارد؛ زیرا در سال‌های اخیر روحیه جهادی طلاب در عرصه‌های مختلف روزبه‌روز افزایش پیدا کرده است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات