۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۰۳۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

پاسداری و صیانت از موقوفات بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است

پاسداری و صیانت از موقوفات بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است
اصفهان - آیت الله سلیمانی بر احیای موقوفات گذشته، ثبت موقوفات جدید و کسب اعتماد مردم تأکید کرد و گفت: پاسداری و صیانت از موقوفات بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شنبه شب در دیدار رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با اشاره به فراوانی نیات در وقف بر شناسانه دار شدن رقبات تأکید کرد و گفت: با شناسنامه دارشدن رقبات، رقبات خاص از رقبات عام تفکیک خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقف برای همه ادیان است و تاریخ آن به قبل از اسلام برمی گردد افزود: موقوفات در همه ادیان وجود داشته است و اسلام با وجود اینکه زیر ساخت وقف را فراهم نکرد، اما به آن شاخه و برگ داد.

آیت الله سلیمانی از وقف به عنوان یک فرهنگ اصیل دینی در اسلام نام برد و با بیان اینکه امیرمومنان (ع) زمین‌های بایر زیادی را آباد، وقف و واگذار کرد، گفت: امروز نیز موقوفاتی که مربوط به علمای دین از جمله مرحوم نراقی‌ها در کاشان است بیشتر موقوفات عادی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به تعدد موقوفات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان اشاره کرد و گفت: در صورتیکه که از موقوفات مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کاشان به درستی بهره برداری شود نه تنها این مدرسه علمیه، بلکه ده‌ها مدرسه علمیه را نیز می‌تواند پوشش دهد.

وی به احیای وقف در سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: برای ساماندهی، احیا و کار‌های بر زمین مانده، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رسالت سنگینی بر عهده دارد.

آیت الله سلیمانی بر لزوم ساماندهی و احیای موقوفات شهرستان کاشان تأکید کرد و گفت: موقوفات کار‌های بر زمین مانده بسیاری دارد که اداره اوقاف و امور خیریه برای احیا و ساماندهی موقوفات باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین وقف در جامعه را نیازمند تبلیغ و ترویج دانست و بر احیای موقوفات گذشته، ثبت موقوفات جدید و کسب اعتماد مردم تأکید کرد و افزود: پاسداری و صیانت از موقوفات بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان است.

آیت الله سلیمانی در ادامه راهنمایی واقفان خیراندیش برای وقف‌های جدید و مورد نیاز جامعه امروز و نیازسنجی وقف‌های جدید با نیت وقف برای کمک به ازدواج، تهیه جهیزیه، کمک به تامین تجهیزات بیمارستانی و پزشکی و تامین دارو و درمان به ویژه برای نیازمندان را حائز اهمیت دانست و گفت: روایات زیادی برای انجام ازدواج‌های آسان در اسلام است که باید تبدیل به یک فرهنگ در جامعه شود.
 
لازم به ذکر است، شهرستان کاشان دارای ۲ هزار و ۳۳۱ موقوفه و ۸ هزار و ۸۱۹ رقبه وقفی با کاربری‌های کشاورزی، مسکونی، تجاری، اداری و ... است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات