۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۷۰۴۳۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

حضور آمریکا در منطقه علت‌العلل همه مشکلات و تجاوزها است

حضور آمریکا در منطقه علت‌العلل همه مشکلات و تجاوزها است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: حضور آمریکا در منطقه علت‌العلل همه مشکلات و تجاوزها در خاورمیانه بوده و تاریخ چند دهه گذشته نیز گواه این ادعاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان استانی، با گرامیداشت در پیش بودن چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده، اظهار کرد: در روزهای پس از ترور بزدلانه شهید فخری زاده توسط عوامل صهیونیسم، موضوع پاسخ ایران به این اقدام ناجوانمردانه و نحوه آن مورد بحث و گفتگوهای فراوانی شده است؛ اما موضوعی که قطعی و روشن است مجازات قطعی آمران و عاملان این حرکت تروریستی است.

وی با تأکید بر اینکه از سیلی سخت، هرگز نباید گذشت، افزود: برخی خواهان صبر در این زمینه و پاسخ در زمان مناسب هستند و احتمالاً منظورشان از زمان مناسب گذر دوران ریاست جمهوری ترامپ است، آنگاه وقتی بایدن به کاخ سفید راه یافت و با چند کلمه متظاهرانه از این جنایت اظهار تأسف کرد دوباره بهانه آورده شود که حالا که بایدن اظهار تأسف کرده نباید پاسخ مناسب را به دشمن بدهیم.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به انتقام سخت و چرایی انجام آن، اضافه کرد: پاسخ به ترور اشخاص تأثیرگذار در مقاومت منطقه‌ای و علمی و نظامی ایران که عناصری بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده‌اند بدون تردید باید محکم و کوبنده باشد.

وی تصریح کرد: اما این پاسخ کوبنده اگرچه لازم است اما کافی نیست؛ بلکه باید انتقام سخت در دستور کار باشد و مصرانه و بدون وقفه ادامه یابد.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: انتقام سخت یعنی یک حرکت محکم و راهبردی و تحول‌آفرین که به قطع ریشه تجاوز و تعدی در منطقه منجر شود و رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم این موضوع را تبیین کرده‌اند.

وی افزود: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، حضور آمریکا در منطقه علت‌العلل همه مشکلات و تجاوزها بوده و تاریخ چند دهه گذشته به‌خصوص یکی دو دهه گذشته یعنی از شروع حمله آمریکا به افغانستان تاکنون گواه این ادعاست که این حضور باید خاتمه یابد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: بر این اساس اخراج آمریکا از منطقه باید در دستور کار ایران و هم‌پیمانان منطقه‌ای ایران قرار گرفته و با راهبردها و راهکارهای سنجیده و هوشمندانه با دقت و سرعت دنبال شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات