۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۷۰۵۳۹
به علت همراهی نکردن با سیاست ھای دولت صورت گرفت؛

برکناری بیش از یکصد امام جمعه و واعظ در عربستان

برکناری بیش از یکصد امام جمعه و واعظ در عربستان
بیش از یکصد امام جمعه و جماعت و واعظ در عربستان به علت آنکه درباره خطرناک بودن گروه اخوان المسلمین هشدار نداده اند، کنار گذاشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، بیش از یکصد امام جمعه و جماعت و واعظ در عربستان به علت آنکه درباره خطرناک بودن گروه اخوان المسلمین هشدار نداده اند، کنار گذاشته شدند.

روزنامه اینترنتی رای الیوم از ریاض نوشت: وزارت امور اسلامی عربستان بیش از یکصد امام جمعه و جماعت را در دو منطقه مکه و قصیم کنار گذاشته است، زیرا به تعهدشان برای دادن هشدار و آگاه سازی در خصوص خطر گروه اخوان المسلمین عمل نکرده اند.

اداره کل امور اسلامی و موعظه و ارشاد در منطقه مکه مکرمه از وزارت امور اسلامی خواسته بود بیش از یکصد امام جمعه و جماعت و واعظ که از دو هفته گذشته در حصر خانگی به سر می‌بردند، کنار گذاشته شوند.

یک منبع امروز به روزنامه سعودی الوطن آنلاین گفت: این اقدام در راستای اجرای رهنمود عبد اللطیف آل الشیخ وزیر امور اسلامی انجام شده است. وی پیشتر به همه وعّاظ درباره لزوم تبیین تأثیرات منفی خط مشی گروه اخوان المسلمین بخشنامه کرده و درباره فتنه‌ای که این گروه تلاش می‌کند در عربستان به وجود آورد، هشدار داده بود.

این وزیر سعودی نیمه ماه گذشته نیز درخواست کرده بود خطبه نماز جمعه در عربستان به روشنگری درباره بیانیه شورای علمای ارشد این کشور اختصاص یابد که گروه اخوان المسلمین را به عنوان یک سازمان تروریستی قلمداد کرده است./۹۸۸/

منبع: صداو سیما

ارسال نظرات