۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۰۶۱۱
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد؛

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در جهت تولید هویت جدید با محوریت اخلاق و معنویت

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در جهت تولید هویت جدید با محوریت اخلاق و معنویت
مازندران - حجت الاسلام قائمی گفت: همکاری و تعامل حوزه و دانشگاه در تولید هویت جدید با محوریت اخلاق و معنویت باید به طور جدی مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشستی که با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار شد با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان دو مجموعه مهم علمی کشور، وحدت عملی حوزه و دانشگاه را عامل رشد و شکوفایی علمی کشور دانست.

وی در ادامه سخنان خود بیانیه گام دوم انقلاب را منشوری مهم در جهت پیشرفت کشور در عرصه های مختلف به ویژه حوزه علمیه دانست و افزود: حوزویان و دانشگاهیان در خط مقدم تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم قرار دارند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که محورهای بیانیه گام دوم انقلاب باید بیش از پیش در مراکز حوزوی و دانشگاهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه باید راهکارهای عملی جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکید اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب بر ضرورت توجه عمیق حوزه و دانشگاه به این مسأله مهم تأکید کرد و گفت: این بحث با رویکرد تمدن‌سازی باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همکاری و تعامل حوزه و دانشگاه در تولید هویت جدید با محوریت اخلاق و معنویت باید به طور جدی مورد توجه باشد، تصریح کرد: این دو مرکز مهم علمی کشور باید در تولید علم، توجه به اخلاق و معنویت را در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که امروز مباحث فرهنگی، سیاستی و اجتماعی جامعه امروز ما باید مبتنی بر مباحث اخلاقی و معنوی باشد، بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سیستم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه تغییر و بر مبنای اصول دینی پایه گذاری شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که دولت، حاکمیت و نظام نقش تغییر سرنوشت جامعه را دارند، ادامه داد: تفاوت بین اندیشه سیاسی اسلام و غرب در این است که همه ابزارها در تولید در حفظ و بقای قدرت توجیه می‌شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که برای توجه به اخلاق و معنویت در جامعه ایران رویکردهای متفاوتی داریم، خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت از نخستین روز تولید اندیشه‌های نوین مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که ولایت فقیه وظیفه تولید حکومت را دارد، ادامه داد: از نگاه تحلیل‌گران غربی اخلاق تجلی اندیشه فقه سیاسی است که تنها انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر فقه شیعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که نقش حوزه و دانشگاه در تحقق تمدن نوین اسلام بسیار مهم و محوری است، خاطرنشان کرد: باید با تقویت سطح تعاملات علمی و فرهنگی گام های مستحکم تری در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب برداشته شود./950/

ارسال نظرات