۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۷۰۵۳۱
معاون پژوهش حوزه علمیه استان خبر داد؛

راه اندازی 70 کانون علمی طلاب در مدارس علمیه مازندران

راه اندازی 70 کانون علمی طلاب در مدارس علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده از راه اندازی 70 کانون علمی طلاب در مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: برای هر یک از این کانون های علمی کار ویژه های خاصی تعریف شده است.

حجت الاسلام صدر الله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت هفته پژوهش به تبیین برنامه های این هفته معاونت پژوهش حوزه علمیه استان پرداخت.

وی، برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره استانی علامه حلی را نخستین برنامه هفته پژوهش در مازندران اعلام کرد و افزود: این اختتامیه به صورت محدود و با معرفی نفرات برگزیده در شهرستان بابل برگزار شد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نشست های علمی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح برخی مدارس علمیه استان با موضوعات مختلف اشاره کرد و گفت: علاوه بر این ساخت کلیپ و عکس نوشته با هدف انگیزه سازی و ترویج پژوهش در مدارس علمیه استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین از برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران فردا در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست برخی اساتید حوزه و دانشگاه پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری مسابقات مقاله نویستی همزمان با هفته پژوهش در برخی مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این همزمان با هفته پژوهش از اساتید و طلاب پژوهشگر مدارس علمیه نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد حرکت های رو به رشدی در حوزه پژوهش بودیم، ادامه داد: پژوهش در حوزه از آن خمودگی که در گذشته شاهد آن بودیم خارج شده و می توانیم آینده روشنی را برای آن متصور باشیم.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که فضای مناسبی برای تقویت فعالیت های پژوهشی در سطح مدار س علمیه فراهم شده است، افزود: ادامه این روند رو به رشد موجب تحول مناسبی در بحث پژوهش حوزه های علمیه خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره های تخصصی پژوهشی امسال در ده مدرسه علمیه استان خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد از این دوره های تخصصی طلابی پژوهشگر را برای آینده حوزه تربیت کنیم.

وی همچنین به برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آینده پژوهشی و مدیریت راهبردی ویژه طلاب نخبه استان خبر داد و افزود: علاوه بر این مسأله شناسایی طلاب استعداد برتر در مدارس علمیه استان انجام و همچنان ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران از راه اندازی 70 کانون علمی طلاب در سطح مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: برای هر یک از این کانون های علمی کار ویژه های خاصی تعریف شده است.

حجت اسلام اسماعیل زاده با بیان این که به دنبال کیفی سازی فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه استان هستیم، خاطرنشان کرد: امسال برخی از مدارسی که سال های گذشته در جشنواره استانی علامه حلی شرکت نمی کردند، حدود 50 درصد طلاب این مدارس آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

وی در ادامه سخنان خود به طرح پژوهش الزامی در سطح مدارس علمیه استان اشاره کرد و با بیان این که همه مدارس علمیه موظف شدند در ترم اول طرحنامه پژوهشی را از طلاب تحویل و در ترم دوم اصل مقاله را دریافت کنند، افزود: اگر مدارس علمیه این طرح نامه پژوهشی را ارائه ندهند نمره پژوهش الزامی طلاب ثبت نخواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچین افزود: با تصویب شورای پژوهش استان طلاب پایه های هفت، هشت و نه نیز ملزم هستند پژوهش الزامی را بنویسند و این طرح امسال در همه مدارس علمیه استان در حال اجرا است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود همچنین به شرکت اساتید در دوره های مجازی پژوهشی اشاره کرد و گفت: مدیریت استان نیز تابستان امسال یک دوره پژوهشی را برای اساتید حوزه علمیه استان برگزار کرد که این دوره ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: این برنامه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود در مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد و تاکنون نیز حدود سه نشست در مدارس برگزار شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از ارائه درخواست به مدیریت حوزه های علمیه کشور برای راه اندازی مرکز پژوهشی حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: این مرکز پژوهشی زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش پایانی سخنان خود به اجرای طرح نیاز سنجی پژوهشی در استان اشاره کرد و با بیان این که در این طرح علاوه بر نیازهای پژوهشی حوزه، به نیازهای نهادها و ارگان های دولتی استان نیز توجه خواهیم کرد، افزود: همچنین تلاش خواهیم کرد در این طرح به پایانامه های سطح سه و چهار حوزه جهت دهیم.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم در این طرح با مراکز دانشگاهی با هدف جهت دهی به پایان نامه های دانشگاهی جهت پوشش بخشی از نیازهای استان در حوزه علوم انسانی همکاری لازم داشته باشیم./950/

ارسال نظرات