۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۷۰۴۵۴
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی عنوان کرد؛

تقویت و احیای سنت های کهن حوزه، راهکاری مهم برای تقویت پژوهش

تقویت و احیای سنت های کهن حوزه، راهکاری مهم برای تقویت پژوهش
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت و احیای سنت های کهن حوزه تأکید کرد و گفت: مطالعه، مباحثه و تقریرنویسی راهکاری مهم برای تقویت پژوهش در حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابواترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از طلاب فعال در عرصه تحقیق و پژوهش، با اشاره به این که علمای حوزه هممواره در توجه به تحقیق و پژوهش پیشگام بودند، افزود: امروز حوزه میراث دار گنجینه های علمی است که مرهون سال ها تحقیق و پژوهش علمی بزرگان این عرصه است.

وی با بیان این که یکی از وظایف مهم امروز حوزه های علمیه، حفظ آن میراث گرانقدر با تولید علم در این عرصه مهم است، افزود: حرکت در دایره پژوهش از جمله مهم ترین راهکارهای لازم برای حفظ و تقویت میراث علمی حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در حوزه موجب می شود توان علمی طلاب در مسیر تولید علم قرار گیرد، بیان داشت: به طور حتم بهره مندی طلاب از داشته های علمی شان در حوزه نیازمند یادگیری مهارت های پژوهشی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین راهکارهای سوق دادن طلاب به سمت تحقیق و پژوهش، انگیزه آفرینی در میان آنها است، تصریح کرد: ایجاد انگیزه و اشتیاق نوشتن در طلاب می تواند نقظه آغازین کار پژوهشی در میان طلاب باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید مدارس علمیه نقش بسیار مهمی در ایجاد انگیزه در میان طلاب برای گرایش به تحقیق و پژوهش در حوزه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: همراهی انگیزه و آموزش می تواند در ایجاد بسترهای لازم به منظور گرایش طلاب به سمت پژوهش بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که یک طلبه در قدم نخست باید با مهارت های پژوهشی در حوزه آشنا شود، ادامه داد: آشنایی با مهارت های لازم در این بخش می تواند در تربیت و پرورش طلاب محقق، پژوهشگر و نخبه مؤثر باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب برای موفقیت در سطوح بالای حوزه نیازمند آشنایی کامل با مهارت های پژوهشی هستند، افزود: خوشبختانه در طی سال های اخیر شاهد تقویت سازوکارهای پژوهشی در سطح مدارس علمیه هستیم و این مسأله نشان دهنده عزم مدیران حوزه برای تقویت پژوهش در حوزه است.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تقویت و احیای سنت های کهن حوزه تأکید کرد و با بیان این که مطالعه، مباحثه و تقریرنویسی از راهکارهای مهمی برای تقویت پژوهش در حوزه محسوب می شود، ادامه داد: به طور حتم تقویت سنت های دیرینه حوزه می تواند در تقویت انگیزه های پژوهشی طلاب که به تولید علم در حوزه خواهد انجامید اثرگذار باشد./950/پ310/ب1

ارسال نظرات