۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۷۰۴۳۷
حجت الاسلام فاضل خبر داد؛

معرفی ۲۹ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران

معرفی ۲۹ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران
مازندران - حجت الاسلام فاضل از معرفی ۲۹ اثر برگزیده در پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران خبر داد.

حجت الاسلام محمد صادق فاضل، دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از معرفی 29 اثر برگزیده در این جشنواره استانی خبر داد.

وی با بیان این که 857 اثر از سوی طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه مازندران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد 507 اثر مربوط به حوزه علمیه خواهران و 368 اثر نیز از سوی طلاب برادر به این دبیرخانه ارسال شد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که هر یک از آثار ارسالی سه و یا چهار مرتبه مورد ارزیابی داوران قرار گرفت، خاطرنشان کرد: مراحل اول و دوم ارزیابی آثار در مدارس صورت گرفته است.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که پس از ارزیابی های صورت گرفته در مدارس، 175 اثر به دبیرخانه استانی راه یافت، تصریح کرد: پس از ارزیابی های صورت گرفته از سوی داوران و همچنین تأیید گروه های علمی، 29 اثر به عنوان منتخب استانی معرفی شدند.

وی با اشاره به این که از آثار منتخب استانی، نه اثر برای رقابت با آثار منتخب سایر استان ها به دبیرخانه مرکزی ارسال شده است، بیان داشت: در چهارمین جشنواره استانی علامه حلی نیز برخی آثار از مازندران در جشنواره کشوری علامه حلی حائز رتبه شدند.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در مسیر ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از 38 ارزیاب استفاده شده است، ادامه داد: دو نفر از این ارزیاب ها جزء منتخبان جشنواره بودند.

دبیر پنجمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با با ابراز امیدواری از روند رو به رشد برنامه های پژوهشی در سطح مدارس علمیه، برگزاری جشنواره علامه حلی را فرصت مناسبی برای رقابت طلاب پژوهشگر دانست.

وی با اشاره به این که باید بسترهای تقویت پژوهش و تحقیق در سطح مدارس علمیه بیشتر فراهم شود، ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره ها و همایش هایی به رونق و تقویت فعالیت های پژوهشی در سطح حوزه کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام فاضل با بیان این که امروز مدارس علمیه باید به سمت تربیت طلاب پژوهشگر و فاضل حرکت کنند، خاطرنشان کرد: باید در کنار فعالیت های علمی، اخلاقی و تربیتی، مسأله مهم پژوهش نیز در اولویت برنامه های آموزشی حوزه قرار گیرد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات