۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۷۰۵۱۸
حجت الاسلام قائمی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از فقه شیعی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی

ضرورت بهره گیری از فقه شیعی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بر ضرورت بهره گیری از فقه شیعی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشست آنلاین با عنوان جنبش علمی؛ عزم ملی ضرورت و اهمیت پژوهش به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: توجه به این امر خطیر و تأثیر گذار در همه نظام  های آموزشی، مادی و معنوی به ویژه حوزه های علمیه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که اگر امروز دنیا در حوزه لیبرالیسم و حکومت های دموکراتیک و دموکراتیزه و اقتصاد لیبرالیسم، شعاری را مطرح می کند و همه را به سمت خود می کشاند در ابتدا هویت انسانی را متناسب با خود تبیین و تنظیم کرده است، افزود: این حکومت ها در بستر اندیشه های دینی خود حتی مسیحیت، زیر ساخت ها را مهیا کرده و سپس توانسته این مدل از اقتصاد را در حوزه دینی، اجتماعی و صنایع طراحی کردند.

حجت الاسلام قائمی، پژوهش را لازمه حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت رشد و شکوفایی علمی در حوزه های علمیه بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش باید به عنوان یک اصل در ههه امور به ویژه در مراکز علمی و حوزوی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان این خدمت به دین و تربیت متخصصان امور دینی را از جمله ماهیت حوزه های علمیه برشمرد و گفت: به تحقق این اصل مهم در سه گام تحقق پیدا می کند که در گام نخست باید آموزه های دقیق اسلامی مورد شناسایی قرار گیرد و برای اینکه به هدف و کمال غائی برسد باید به طور صحیح تبلیغ شود.

حجت الاسلام قائمی، حوزه های علمیه را خاستگاه انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که حوزه نقش کلیدی در  رشد و شکوفایی نظام و انقلاب اسلامی بر عهده دارد، ادامه داد: در همین راستا حوزه های به منظور تحقق تمدن نوین اسلامی باید فقهی که متأثر از داده های قرآن و روایات معصومین(ع) است را در بستر زیست اجتماعی بیاورد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که فقه شیعی پاسخگوی همه نیازها و مشکلات امروز جامعه بشری است، تصریح کرد: باید از این ظرفیت عظیم بیش از پیش در پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز بهره گرفته شود.

وی با بیان این که دشمنان اسلام و متفکران بزرگ غرب مدعی هستند اگر قرار است انقلاب اسلامی ایران شناسایی شود باید ابتدا  فقه شیعه شناخته و مورد شناسایی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید از ظرفیت عظیم این فقه پویا و بالنده بیشتر در رفع مشکلات جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام قائمی با تأکید براین که باید فقه شیعی به عنوان داده های ثابت و در قالب سبک زندگی در بستر نیازسنجی های ثابت جامعه به کار گرفته شود، افزود: اگر می خواهیم تمدن نوین اسلامی محقق شود باید از این ظرفیت بالا در جهت تمدن سازی بهره گیریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که طلاب حوزه نقش مؤثری در تحقق تمدن نوین اسلامی بر عهده دارند، گفت: طلاب جوان باید با تقویت پژوهش و تحقیق در مسیر تمدن سازی انقلاب حرکت کنند.

وی با اشاره به این که امروز طلاب و حوزویان وظیفه سنگینی در برابر انقلاب و نظام اسلامی دارند، افزود: باید با انجام کار پژوهشی نیازهای جامعه مرتفع شود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
اقاهرروز سعی میکنم به اخبارحوزه در شبکه خبر نگاه کنم معمولانمی رسم ولی برای اولین باراخباردرسارو دیدم چقدرهوشمنداانه وعالی
جداادامه بدید لطفااستانهایاشهرستانها راهم پوشش بدید
البته گزارشات ازموسسات یامراکزتخصصی جهت اشنایی هم قابل توجه خواهدبود
0
0