۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۰۵۶۸
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت معرفی سبک زندگی مبتنی بر دین و دانش از سوی حوزه و دانشگاه به جامعه

ضرورت معرفی سبک زندگی مبتنی بر دین و دانش از سوی حوزه و دانشگاه به جامعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: سبک زندگی دانش بنیان، دین بنیان، عقل و اخلاق بنیان باید به عنوان صنعت و محصول مشترک حوزه و دانشگاه به جامعه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در ساری برگزار شد، وحدت حوزه و دانشگاه را عامل رشد و شکوفایی کشور در عرصه های مختلف دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با نامگذاری 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه بسترهای لازم را برای تحقق وحدت عملی میان این دو بال علمی و دینی کشور فراهم کردند، افزود: باید مسأله وحدت میان حوزه و دانشگاه با اقدامات مستمر علمی و فرهنگی بیشتر تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که باید سبک زندگی دانش بنیان، دین بنیان، عقل و اخلاق بنیان را تعریف کنیم و آن را به عنوان صنعت و محصول مشترک حوزه و دانشگاه برای جامعه بازخوانی و همگان را به آن فراخوانی کنیم، افزود: حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی نقش مهم و مؤثری در تبیین و گسترش سبک زندگی بر مبنای دین، دانش و عقلانیت بر عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که حفظ و تقویت عزت و اقتدار نظام اسلامی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است، ادامه داد: یکی از بهترین شیوه‌های انتقام خون شهدا، حفظ وحدت در بخش های مختلف کشور به ویژه در میان حوزه و دانشگاه است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ایران اسلامی در طول چهار دهه اخیر بیش از 200 هزار شهید تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: برای به ثمر نشستن خون شهدا باید از دوگانگی و دوصدایی پرهیز کنیم و بر محور وحدت رهبری باشیم تا خون شهدا بی‌نتیجه نماند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، داشتن صبر، بصیرت و استقامت را لازمه وحدت و همدلی دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر انقلاب و تقابل با دشمنان نیازمند بصیرت و وثوق به رهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که دشمن از تعامل و وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه هراس دارد، افزود: جلوگیری از نفوذ دشمن در کشور و همچنین شکوفایی علمی ایران اسلامی در گرو وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان خواهد بود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حوزه و دانشگاه نقش محوری در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی بر عهده داشتند، ادامه داد: امروز نیز تقویت نظام اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه حوزه علمی نیازمند تعامل سازنده و اثرگذار میان حوزه و دانشگاه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که هزینه سازش با دشمن بیشتر از چالش با دشمن است، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده مقام معظم رهبری هرگونه گفتند و تصمیم گرفتند درست بوده و نمونه‌ آن را در موضوع برجام و نظایر آن دیدیم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که رفع مشکلات امروز کشور در گرو عمل به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: اگر به شعارهای سال مقام معظم رهبری توجه بیشتری می شد امروز این مشکلات را نداشتیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که علما باید سازگاری دین و علم را در جامعه تبیین کنند، ادامه داد: ترویج سبک رفتاری صحیح و بر مبنای دین و ارزش های اخلاقی نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد./950/

ارسال نظرات