۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۷۰۶۵۹
با صدور بیانیه ای؛

بسیج اساتید حوزه و دانشگاه بر ضرورت تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کردند

بسیج اساتید حوزه و دانشگاه بر ضرورت تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کردند
اصفهان - سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان و بسیج اساتید دانشگاه اصفهان بر ضرورت تحکیم وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان اصفهان و سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه استان اصفهان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با صدور بیانیه بر تحکیم وحدت میان حوزه و دانشگاه تأکید کردند، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
قُل إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَ احِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثنَى وَفُرَادَى (آیه 46 سوره سبأ)

در دوران کنونی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم دشمنی‌های همه‌جانبه و تحریم‌های ظالمانه و همچنین کُرنِش برخی از وادادگان داخلی، بر اساس تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب ، همچنان مقتدر و بی‌همتا به پیش می‌تازد و منشاء تحولات منطقه‌ای و جهانی عظیمی بوده و هست.

این حرکتِ رو به رشد تنها در سایه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همراهی، همدلیِ اقشار مختلف جامعه و تبعیت کامل از فرامین ولی امر مسلمین امکان پذیر بوده و ادامه آن نیز منوط به وحدت بین آحاد جامعه بویژه در موضوعات ملی و بین المللی است.

وحدت حوزه و دانشگاه که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از مهمترین مطالبات امامین انقلاب اسلامی بوده، امروزه در مسائل بسیار مهم جامعه بویژه نظریه پردازی، تحول در علوم انسانی، جامعه سازی و تمدن سازی، می‌تواند تاثیر بسیار مهمی داشته باشد.

با مطالعه دقیق بیانیه گام دوم و بویژه هدف‌ها و برنامه‌های پیش بینی شده در انتهای بیانیه مشاهده می‌شود که بخش عظیمی از این اهداف در سایه تلاش پژوهشی و با رویکرد دینی است و لذا نقش وحدت حوزه و دانشگاه در سیاست گذاری و تربیت نیروهای خلّاق در راستای پیشرفت و شکل‌گیری تمدن ایرانی اسلامی بسیار مهم و کلیدی خواهد بود.

اساتید و نخبگان بسیجی دانشگاه و حوزه ضمن اعلام آمادگی به منظور حرکت در راستای وحدت بیشتر یکی از مهمترین محورهای وحدت را استکبار ستیزی ارزیابی نموده و معتقدند حوادث این ایام نمایش ابعاد گسترده دشمنی استکبار و آمریکا و برهانی قاطع و محکم بر این مدعاست که همه احزاب حاکم بر آمریکا، با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفت داشته که از کارتر آغاز و با بایدِن نیز ادامه خواهد یافت.

اقدام ترویستی و شهادت سردار سلیمانی و دانشمند عزیز، فخری‌زاده نشان داد اندیشه سازش به شکست رسیده و تفکر مقاومت تنها گزینه ‏پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ایران و سرفرازی ما در سراسر جهان است و در این حال برخی از ساده اندیشانی که هنوز بر طبل مذاکره با آمریکا می‌کوبند باید توجه داشته باشند، مذاکره با شیطان بزرگ ‏حماقت محض است.

سوال فرهیختگان حوزه و دانشگاه از دستگاه دیپلماسی کشورمان و در راس آن وزارت امورخارجه؛ این است که در دستگاه دیپلماسی چه می‌گذرد که اتحادیه اروپا در برابر اعدام یک جاسوس جرات ابراز نظر مداخله جویانه به خود می‌دهد و افرادی همچون اردوغان به خود اجازه می دهد به تمامیت ارضی ایران عزیز گستاخی کند؟!

اساتید دانشگاهی و حوزوی اعلام می‌دارند، چاره حلِ معضلات جامعه حرکت جهادی در شکوفائی تولید و پایه‌گذاری اقتصاد بر توان داخلی و چاره اندیشی برای خنثی سازی تحریمات ظالمانه آمریکا خواهد بود که تجربه نشان داد هر حرکتی در راستای اعتماد به دشمن و جلب حمایت او محکوم به شکست است

در پایان اعضای بسیج نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه با هم‌دلی کامل در راستای تمدن سازی و جامعه سازی کشورمان اهتمام ویژه خواهند داشت و در راستای تبیین فرامین رهبر فرزانه و پیشبرد اهداف انقلاب، کرسی‌های نظریه پردازی مشترک در حوزه و دانشگاه راه‌اندازی خواهند نمود./1304/

والسلام علیکم ورحمت الله و برکاته
26/09/1399

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات