۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۷۰۶۷۵
دبیرکل سازمان مدارس دینی لکهنو هند در گفت‌وگو با رسا:

جهالت و خود فروختگی عامل سرسپردگی به استکبار جهانی است

جهالت و خود فروختگی عامل سرسپردگی به استکبار جهانی است
حجت الاسلام والمسلمین زیدی از سیاست های استعماری دولت ترامپ انتقاد کرد و گفت: جهالت و خود فروختگی عامل سرسپردگی به استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیرکل سازمان مدارس دینی ( تنظیم المکاتب) لکهنو هند در گفت و گو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، از سیاست های استعماری دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، انتقاد کرد و جهالت و خود فروختگی را عامل سرسپردگی به استکبار جهانی دانست.

وی با بیان این که وقایع و احوالات طول تاریخ شاهد اند که جهالت مردم همواره در راستای تکمیل منافع ستمگران بوده است، تاکید کرد: زمانیکه مردم دارای علم و دانش بودند عرصه حیات بر ظالمان و ستمگران تنگ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین زیدی با اشاره به این که اسلام دین فطرت و نگهدارنده ارزش های انسانی است، تاکید کرد: شناخت و آشنایی با اسلام حقیقی بدون علم و دانش میسر و ممکن نیست، به همین سبب در نخستین وحی که به پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد، انسان ها به کسب علم و دانش دعوت شده اند.

وی افزود: با اینکه سران مکه به صادق و امین بودند حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم معترف بودند اما تاکید بر کسب علم و دانش از سوی پیامبراسلام(ص) به مسلمانان موجب دشمنی آنان شد.

دبیرکل سازمان مدارس دینی هند با تاکید به این که اساس کار معاویه جاهل نگهداشتن مردم شام از شخصیت حقیقی امیرالمومنین علیه السلام بود، ادامه داد: تمام ظالمان و ستمکاران آگاه اند که تا مردم جاهل اند آنان بر مردم مسلط اند، علم و دانش خطر جدی برای منافع و قدرت آنان شمار می رود.

وی با بیان این که برای تاسیس یک نظام بر پایه عدل و انصاف اجتماعی، علم و آگهی مردم لازم است، ابراز داشت: هدف نهضت سواد آموزی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (قدس سره) در سراسر جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شد، بالا بردن آگاهی و علم و دانش مردم بود.

 

جهالت و خود فروختگی عامل سرسپردگی به استکبار جهانی است

حجت الاسلام والمسلمین زیدی افزود: امام راحل دستور دادند که سراسر ایران را مدرسه کنید و این نهضت به یک نهضت جهانی تبدیل شد، مسئولین جمهوری اسلامی ایران، درهای علم و دانش را روی همه تشنگان علوم و معارف اسلامی و اهل بیت علیهم السلام باز کردند و در نتیجه الان پذیرای هزاران طلبه و دانشجو از سراسر جهان در این گیتی هستند.

این روحانی هندی با اشاره به این که مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران تبدیل به پناه گاه و دژ محکمی برای مستضعفان جهان شده است، تاکید کرد: ما در حال حاضر شاهد ثمرات و برکات این مراکز علمی در سراسر جهان هستیم و این خار چشمی برای استعمارگران که در رأس آنان امریکا و صهیونیزم می باشند، هست.

وی در واکنش به تحریم جامعه المصطفی العالمیه توسط آمریکا، گفت: آمریکایی ها به خوبی آگاه اند که جامعه المصطفی یک مرکز علمی است نه سیاسی، چنانکه مقام معظم رهبری دام ظله هنگام ملاقات با طلاب غیر ایرانی نیز به این نکته اشاره فرموده اند.

دبیرکل سازمان مدارس دینی هند با تاکید به این که تحریم یک مرکز علمی نشانگر طبع و خوی استعماری سران آمریکا است، ابراز داشت: استعمار جهانی دوست دارد جامعه بی سواد باشد تا سیاست های استعماری و استثماری انان با مشکلات روبرو نشود.

وی جامعه المصطفی العالمیه را شجره طیبه که ریشه اش در اعماق وجود همه تشنگان علم و دانش هست، شمار کرد و اظهار داشت: شاخ و برگ های این مرکز علمی در پنچ قاره جهان گسترده شده اند و فارغ التحصیلان آن در بیش از صد کشور جهان مشغول به برافروختن شمع علم و دانش هستند.

یاد آوری می شود که سازمان مدارس دینی (تنظیم المکاتب) لکهنو هند بیش از هزار مدارس دینی در سراسر هندوستان دارد که صدها هزار جوان، دختر و پسر در آن مشغول آموزش و یادگیری علوم اسلامی و معارف اهل بیت علیهم السلام هستند./988/

 

جهالت و خود فروختگی عامل سرسپردگی به استکبار جهانی است

ارسال نظرات