۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۷۰۶۸۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مصلحت‌اندیشی‌ جناحی زمینه‌ساز ورود افراد نامناسب به عرصه مدیریت کشور است

مصلحت‌اندیشی‌ جناحی زمینه‌ساز ورود افراد نامناسب به عرصه مدیریت کشور است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مصلحت‌اندیشی‌ جناحی سبب ورود افراد نامناسب به عرصه مدیریت می شود که اقدامات ناصواب این افراد، به پای تأییدکنندگان آن‌ها نیز نوشته می‌شود.

به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان، با تبیین فرازی از خطبه قاصعه امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه، اظهار کرد: خداوند در این دنیا آسایش و رفاه مطلق را برای مؤمنان قرار نداده است؛ بلکه آن‌ها را با سادگی و بی‌آلایشی و همچنین زحمت و سختی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثمره این سبک از زندگی سعادتمندی در دنیا و آخرت است، افزود: عاقبت‌به‌خیری برای هر مؤمنی بسیار حائز اهمیت است، اگرچه این عاقبت‌به‌خیری پس از تحمل سختی‌ها و مرارت‌های بسیاری حاصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: به‌عنوان‌مثال شهید سلیمانی تمام سختی‌ها را برای انجام امور خیر تحمل کرد و در انتها نیز عاقبت‌به‌خیر شد؛ به‌گونه‌ای که عظمت او دل‌های تمامی مردم را منقلب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه استقامت و تحمل مرارت‌ها را لازمه کار هیئت نظارت بر انتخابات دانست و افزود: فعالیت در شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات ازجمله امور دشوار است و فعالان این نهادها باید برای تحقق اهداف عالیه آن‌ها هزینه دهند تا بتوانند سخن امام راحل مبنی بر محافظت انقلاب از نااهلان و نامحرمان را محقق کنند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در شرح وظایف شورای نگهیان، تصریح کرد: ازجمله وظایف اصلی شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات این است که اجازه ندهند انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد که برای تحقق این هدف، فعالان و متولیان این نهادها باید در مسیر خود محکم و ثابت‌قدم باشند.

امام‌جمعه بجنورد فشارهای مختلف سیاسی، اقتصادی و همچنین بیان سخنان ناشایست علیه متولیان و فعالان این مجموعه‌ها را نشان‌دهنده سختی فضای کاری شورای نگهبان و هیئت نظارت بر انتخابات دانست و گفت: روشن است که ایستادگی هزینه دارد؛ اما فعالان این مجموعه‌ها باید با قبول این دشواری‌ها، در راه و مسیر اصیل خود استقامت کنند.

وی در انتها آفت تصمیمات در هیئت نظارت را مصلحت‌اندیشی در عرصه‌های مختلف بیان و تصریح کرد: مصلحت‌اندیشی‌های شخصی، سلیقه‌ای و جناحی می‌تواند سبب ورود افراد نامناسب به عرصه مدیریت کشور شود که در این صورت اقدامات ناصواب این افراد، به پای تأیید کنندگان آن‌ها نیز نوشته می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات