۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۶۷۰۸۶۹

«در جستجوی خورشید» به روایت نوجوانی

«در جستجوی خورشید» به روایت نوجوانی
آشنایی با زندگی «جناب اویس قرنی» یار راستین پیامبر از انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آشنایی با زندگی «جناب اویس قرنی» یار راستین پیامبر از انتشارات کتاب جمکران راهی بازار نشر شد.

اویس قرنی را می‌توان از بهترین مسلمانان عصر نبوی برشمرد. وی ارادت و علاقه شدیدی به حضرت محمد(ص) داشت ولی بخاطر شرایط و موانع زندگی خویش، هیچ گاه به محضر پیامبر نرسید. ولی معنویت مثال زدنی و ارادت خود به حقانیت را تا آخرین لحظه شهادت خویش حفظ کرد.

«کتاب جمکران» برای نشر ارزشهای دینی و ارائه اخلاق عملی به سراغ برگزیده ای از یاران راستین پیامبر رفته و در مجموعه 14جلدی به روایاتی آموزنده از زندگی آنها می پردازد. «در جستجوی خورشید» یکی از این مجموعه بوده و به زندگی «جناب اویس» می پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است: «امام موسی بن جعفر ع فرمودند: هنگامی که روز قیامت برپا می شود، منادی حق ندا می دهد کجایند حواریون علی بن ابی طالب ع وصی محمد. در این هنگام عمرو بن حمق محمدبن ابی بکر، میثم تمار و اویس قرنی بر می خیزند» گفتی است این کتاب روایات و برش هایی از زندگی و معرفی این صحابی کم نظیر را بصورت داستان و با قلمی روان برای نوجوانان ارائه داده و منابع کتاب نیز در آخر کتاب درج شده است.

انتشارات «کتاب جمکران» اثر«در جستجوی خورشید» به قلم «مجید ملامحمدی» و تصویرگری «اسماعیل چشرخ» در 35 صفحه از مجموعه دوستان پیامبر را به بازار نشر عرضه کرد./826/

ارسال نظرات