۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۷۱۱۰۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در خراسان شمالی با رعایت اصول بهداشتی

برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه در خراسان شمالی با رعایت اصول بهداشتی
خراسان شمالی - حجت الاسلام خادمی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مراسم عزاداری ایام فاطمیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور 25 درصدی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه برنامه ریزی مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: با توجه به تجربه بسیار خوبی که مردم در برگزاری لیالی قدر و مراسم عزاداری محرم پیداکرده‌اند، هیچ‌گونه نگرانی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که تعظیم شعائر اسلامی از شئون جامعه اسلامی است، افزود: در هر شرایطی لازم است شعائر دینی و اسلامی حفظ شود و مردم ولایت مدار ما همواره به این موضوع اهتمام داشته‌اند و نشان داده‌اند که در سخت‌ترین شرایط از اعتقادات خود دست برنمی‌دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پیرو هماهنگی به‌عمل‌آمده با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، مراسم ایام فاطمیه با رعایت کامل شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود و در صورتی که از سوی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری اعلام شود، موضوع متعاقباً به هیئات مذهبی ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری فاطمیه اول در خراسان شمالی به مدت سه روز و فاطمیه دوم به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: هیئات مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری باید از اداره کل تبلیغات اسلامی استان مجوز دریافت کنند و شورای هیئات مذهبی استان موظف است نسبت به پیگیری این امر و دقت نظر در اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرای مراسم عزاداری اهتمام بورزد.

وی در ادامه بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان، برگزاری مراسم عزاداری باید در محل شبستان هیئات یا مسجد و با رعایت حضور حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد: پذیرایی در مراسم عزاداری ممنوع است و بهتر است نذورات و کمک‌های مؤمنانه خیرین به‌صورت خشک یا بسته‌بندی و در صورت پخت به‌صورت بیرون بر و با رعایت اصول بهداشتی باشد.

وی در پایان از مسئولان هیئات مذهبی خراسان شمالی خواست برای تبیین شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها و نشر مضمون و محتوای خطبه فدکیه، بیشتر از فضای مجازی استفاده کنند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات