۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۱۱۸۴
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حاج قاسم محبوب جهان اسلام بود/ قدر «سلیمانی‌ها» را بدانیم

حاج قاسم محبوب جهان اسلام بود/ قدر «سلیمانی‌ها» را بدانیم
امام جمعه شهرکرد گفت: حاج قاسم در دل‌ها، نه دل ایرانی‌ها که دل جهان اسلام و حتی خارج از جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای داشت و خدای متعال یک محبت ویژه از او در دل‌ها قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: حاج قاسم در دل‌ها، نه دل ایرانی‌ها که دل جهان اسلام و حتی خارج از جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای داشت و خداوند متعال یک محبتی از او در دل‌ها قرار داد که در تشییع جنازه‌اش و در اظهار محبت نسبت به او بعد از شهادتش به خوبی نشان داده شد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: ما باید سلیمانی‌ها را در این مکتب پرورش دهیم، الان خیلی سلیمانی‌ها به لطف الهی داریم، این‌ها را باید قدرشان را بدانیم، این‌ها در انقلاب پرورش پیدا کردند، این‌ها در این چهل و چند سال انقلاب رشد پیدا کردند، کارآزموده شده‌اند، مهیا هستند، این راه را باید زنده نگه بداریم، نگذاریم این راه کمرنگ بشود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی مکتب مقاومت و ایستادگی است و در عین حال مکتب عقلانیت، تدبیر، چتر وسیع و همگانی بر جامعه برافراشتن و همجانبه عمل کردن و به همه محبت کردن و همه جا حضور داشتن است.

وی افزود: شهید سلیمانی در خط مقدم همه جبهه‌ها بود، در خانه ایتام و فقرا هم بود، در خانه فرزندان شهدا و در مجالس شهدا هم بود، در عرصه‌های اجتماعی هم نقش‌آفرین بود، در عرصه ایمانی و تقوا هم نقش آفرین بود، در ارتباط شخصی خودش با خدای تبارک و تعالی، ارتباط عبد بودن به معنای واقعی در محضر پروردگار، دعا، راز و نیاز، نماز، نیایش، در این میدان‌ها قهرمان بود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به روز بصیرت ملت ایران توضیح داد: 9 دی روزی است که ملت ایران به معنای واقعی و راستین کلمه به یک غائله عظیم خاتمه داد، به یک مسئله و فتنه گسترده و ریشه‌دار که اوجش چند ماه کشور را در بر گرفت و مشکلات فراوان برای مردم به وجود آورد، خسارت‌های مالی و جانی برای کشور و مردم ایجاد کرد، دشمن ها را جری کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: واقعا جا داشت سران این فتنه و آشوب محاکمه بشوند، جا داشت چوب این خطاهای فاحش خودشان را می‌خوردند ولی حالا مورد ترحم نظام قرار گرفتند و نظام اوج ترحم را نسبت به این‌ها به خرج داد و این‌ها همچنان دارند زندگی می‌کنند، در آسایش و آرامشی که نظام برایشان ایجاد کرده زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: روز 9 دی از روزهای مهم است که باید همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی زنده باشد و همیشه هرچه می‌توانیم این حقایق و واقعیات را برای یکدیگر بیان کنیم و بصیرت را روز به روز در جامعه مان بیفزاییم.

ارسال نظرات