۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۲۵۲
مکتب سلیمانی؛

نقش سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی در تأمین امنیت کشور و منطقه

نقش سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی در تأمین امنیت کشور و منطقه
نماینده خبرگان با اشاره به نقش سپاه قدس به فرماندهی شهید سلیمانی در تأمین امنیت کشور و منطقه، گفت: این شهید با توطئه های ضد اسلام و ضد بشریت و صلح مبارزه کرد.

آیت الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به تبیین مکتب این شهدای بزرگوار پرداخت و گفت: این شهیدان بزرگ از اعتقاد عمیق، باور راسخ و عزم جدی برای حرکت و عملی سازی باورهای اعتقادی خود برخوردار بودند.

وی ادامه داد: این دو ویژگی بزرگ تشکیل دهنده و سازنده یک مکتب بزرگ هستند؛ این ویژگی ها تشکیل دهنده یک سلسله برنامه هایی هستند که اگر انسان با این برنامه ها پیش برود به اهداف برنامه ریزی شده خود می تواند دست پیدا کند.

آیت الله عالمی تأکید کرد: ویژگی هایی همچون اعتقاد عمیق و راسخ و عزم جدی سبب می شود انسان برنامه ای را برای رسیدن به اهداف الهی و عالی تنظیم کند و این شهیدان بزرگوار از این ویژگی برخوردار بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی اعتقاد راسخ و عزم جدی خود را از ابتدای انقلاب و دفاع مقدس تا آخر عمر شریفشان دارا بوده و در ادوار مختلف آنها را به منصه ظهور گذاشت؛ این ویژگی های حاج قاسم بعد از انتصابشان به عنوان فرمانده سپاه قدس تبلور بیشتری پیدا کرد و از ایشان یک مکتب ساخت.

وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی در مأموریت فرماندهی سپاه قدس که در حقیقت حمایت از حرکت های انقلابی و مبارزه با توطئه های ضد اسلام، عدالت، بشریت و صلح بود به خوبی حرکت کردند.

آیت الله عالمی با اشاره به خدمات سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در تأمین امنیت کشور و منطقه ابراز کرد: اگر فرض کنیم داعش بخش عظیمی از عراق و سوریه را اشغال می کرد و جریان ورود لشکر سپاه قدس به این عرصه نیز نبود، هم اکنون اوضاع نابسامانی را در منطقه شاهد بودیم، اما این دو شخصیت بزرگ به عنوان سمبل و نمونه مقاومت وارد صحنه شده و توطئه خطرناک داعش را خنثی کردند و امنیت را به منطقه بازگرداندند؛ امروز این حرکت از سوی جبهه مقاومت با جدیت دنبال می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس کنار ما حضور معنوی دارند، گفت: اگرچه این شهیدان والامقام کنار ما حضور فیزیکی ندارند، اما حضور هدایتگر و معنوی دارند و بحمدالله یاران و همرزمانشان وظایف ایشان را به خوبی انجام می دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به بخشی از وصیتنامه حاج قاسم سلیمانی مبنی بر هشدار این شهید پیرامون توجه علما به خناسانی که آنها را دعوت به سکوت و ملاحظه کاری می کنند، تأکید کرد: علمای راستین و صادق فریب خناسانی که آنها را به سکوت و ملاحظه کاری دعوت می کنند را نمی خورند و حوادث زندگی جلوی دید و تشخیصشان را نمی گیرد؛ عالمی که دارای این شرایط باشد به انحراف کشیده نمی شود.

آیت الله عالمی با بیان اینکه عالمان دنیا طلب نمی توانند بصیر باشند، تصریح کرد: امروز عالم نمایانی وجود دارند که دنیا طلب هستند و لباس علما را به ناحق پوشیده اند؛ بر اساس روایات عالم دنیا طلبی که دل در گرو مرید و مراد و ثروت دارد را باید متهم کنیم و به آنها اعتماد نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بصیرت در حقیقت توسط علمای راستین به وجود می آید، افزود: امروز باید بصیرت پیدا کنیم و عالم را از عالم نما تشخیص دهیم؛ عالمی که مردم را به سوی خدا، توحید، مکتب اهل بیت(ع) و دفاع از ارزش ها، انقلاب، نظام و خون شهدا دعوت می کند جزء علمای راستین است و باید از آن تبعیت شود، اما اگر خلاف این عمل کند، عالم نمایی است که باید آن را مورد نفرین و نفرت خود قرار دهیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات