۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۷۱۴۲۳
رییس کمیسیون برنامه و بودجه:

نیازمند یک ۹ دی اقتصادی هستیم

نیازمند یک ۹ دی اقتصادی هستیم
اصفهان - حاجی بابایی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در کشور، گفت: اقتصاد ما نیازمند یک حماسه ۹ دی و مبارزه با اشرافی‌گری و ناتوانی مدیران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی اصفهان که به صورت برخط برگزار شد، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یک مکتب توصیف کرد و گفت: همه چیز ما به مادر اهل بیت(ع) باز می‌گردد و مهمترین ویژگی ایشان دفاع از ولایت است.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا(س) دختر پیامبر اکرم(ص) و اهل کساء بود اما هرچه داشت فدا کرد تا از ولایت دفاع کند، ایشان مدافع ولایت شد نه مدافع همسر خود، حضرت زهرا(س) در واقع از رسالت پیامبر اکرم(ص) و توحید دفاع کرد.

حاجی بابایی با اشاره به شخصیت علمی و قرآنی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: با همه ویژگی‌هایی که حضرت فاطمه زهرا(س) داشته‌اند اما ویژگی خاص ایشان دفاع از ولایت و حمایت از ولایت است، اینکه ایشان بزرگان و سرآمدان را متذکر به ولایت می‌شد از ویژگی‌های ایشان است که در طول تاریخ مورد توجه قرار گرفته است.

تلاش حضرت زهرا(س) برای بیدار کردن خواص بی بصیرت

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در فتنه‌ای که رخ داده بود حضرت زهرا(س) درب منازل خواص را یکی یکی می‌زد و به آنها که از صحابه پیامبر اکرم(ص) بودند غدیر و مسأله دفاع از ولایت امام علی(ع) را یادآوری می‌کرد، این مسأله خیلی نکته مهمی است، چرا که ایشان به کسانی تذکر می‌داد که در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و می‌دانستند حقیقت چیست.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حجت را بر مردم تمام کردند، تصریح کرد: در همان زمان و در آن فتنه تنها افراد بصیر و متقی دلهایشان بیدار ماند و کسانی از آن مهلکه نجات پیدا کرد که تقوا داشتند، رهبر معظم انقلاب شرط تقوا را بصیرت می‌دانند، اگر تقوا داشته باشیم بصیرت خواهیم داشت و این بصیرت ما را نجات خواهد داد.

حاجی بابایی حماسه 9 دی را یک حماسه عظیم الهی برخاسته از بصیرت ملی دانست و عنوان کرد: بصیرت یعنی اینکه انسان تشخیص بدهد به موقع باید چه کاری را انجام بدهد، 9 دی تبلور و تجلی بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود، عمارها، سلمان‌ها و مالک‌ها در نقاط مختلف کشور ایستادند و مردم به پا خواستند، در 9 دی من جمعیتی را دیدم که نمی‌توانستم آن را تصور کنم.

حماسه 9 دی در مسیر عاشورا است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دی را در مسیر عاشورا توصیف کرد و گفت: 9 دی فقط نهم دی ماه نیست بلکه 365 روز 9 دی در سال داریم، در هر روز 24 ساعت 9 دی داریم، همانطور که در سال 365 روز عاشورا داریم.

وی ادامه داد: عاشورا یعنی اینکه به موقع تشخیص بدهیم و بایستیم و یک سر سوزن از کسی بستانکار نباشیم، در نهم دی ماه سال 88 مردم با حرکتی انقلابی و برخاسته از بصیرت، انقلاب اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کردند، ترامپ دیوانه کسی است که منافع آمریکا را به خطر نمی‌اندازد، همین شخص به انتخابات اعتراض دارد اما کشورش را به خطر نمی‌اندازد و از مسیر قانون اعتراض خود را پیگیری می‌کند و در نهایت در حال تحویل قانونی دولت به رییس جمهور بعدی است.

حاجی بابایی با اشاره به خلق حماسه ملی در سال 88 به واسطه حضور 40 میلیونی مردم، اظهار کرد: در سال 88 دنیا در برابر ما تسلیم شد چرا که حضوری میلیونی و 85 درصدی را شاهد بودیم و بسیاری از مشکلات اقتصادی باید حل می‌شد اما فتنه تمام این دستاوردها را از بین برد و عامل مشکلات اقتصادی گسترده برای کشور شد.

بسیاری از مشکلات اقتصادی ریشه در فتنه سال 88 دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تحریم‌های گسترده حتی در حوزه دارویی را دارای ریشه در فتنه سال 88 توصیف کرد و گفت: امروز با بزرگترین تحریم‌ها مواجه هستیم و اگر ملت با شرافت ایران و فرزندان 9 دی نبودند امروز کشور با مشکلات بسیاری مواجه بودند.

وی ادامه داد: هرآنچه مشکل و ضعف داریم به خاطر کسانی است که مدعی همراهی و یاری انقلاب هستند و امروز تفکر لیبرالیستی آنها و تنبلی و ناکارآمدی و ضعف‌های آنها باعث مشکلات متعدد در کشور شده است و بسیاری از مشکلات را آنها با تفکر لیبرالیستی خود در کشور پایه ریزی کردند و هنوز هم این مشکلات گریبانگیر کشور است.

حاجی بابایی با اشاره به زیاده خواهی و تمامیت خواهی برخی از مسؤولان و افراد خاص، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به دست اصلی صاحب خود خواهد رسید و ان شاء الله این اتفاق به دست رهبر معظم انقلاب رقم خواهد خورد، هرکسی به این انقلاب با چشم طمع نگاه کرده است زمین خواهد خورد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابر اعتقاد رهبر معظم انقلاب، کشور ما ثروت و دانش و توانمندی دارد، ما نیاز به بیرون نداریم، این یعنی با دشمنان نیاز به ارتباط گرفتن نداریم و ارتباط ما با دیگران براساس عزت و شرف باید باشد.

ژله های سیاسی نمی‌توانند کشور را سرپا نگه دارند

وی در ادامه افزود: این ژله های سیاسی که نمی توانند خودشان را هم سرپا نگه دارند توان ارتباط عزتمندانه با دیگران و سرپا نگه داشتن کشور را ندارند. کشور ما ظرفیت‌های بسیاری دارد و اقتصاد کشور قدرتمند است و باید با به کار بستن توانمندی ها و ظرفیت‌های داخل کشور آن را شکوفا کنیم.

حاجی بابایی لایحه بودجه 1400 را ناتوان در اداره کشور برشمرد و تصریح کرد: ما وظیفه داریم هرکاری انجام بدهیم برای تقویت نظام مقدس اسلامی حتی اگر مورد سؤال قرار بگیریم، این بودجه نیاز به جراحی های بزرگ دارد تا بتواند سرپا بایستد، رابطه نفت و با دولت و منابع بودجه باید شفاف بشود، در کشور ما ظرفیت زیاد است و قدرت اقتصادی کشور بالا است اما نیازمند شفافیت و کار جدی و اتکا به توان داخلی هستیم.

اقتصاد کشور نیازمند یک حماسه 9 دی است

وی کم کاری و ناتوانی در مدیریت را عامل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: اقتصاد کشور نیازمند 9 دی و بصیرت است،اشرافی‌گری و ویژه خوارانی که سیر نمی‌شوند و خون به دل مردم می‌کنند از مشکلات کشور ما است، دستگاه قضایی حرکات خوبی انجام داده است و قطعا گام‌های بسیار دیگری در پیش دارد، قوه قضاییه باید نفس کسانی که نفس مردم را گرفته‌اند بدون ملاحظه بگیرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اهمیت برخورد با اختلاس‌گران و سوء استفاده کنندگان از بیت المال بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و جناحی، اظهار کرد: نظام ما نیازمند کسانی است مانند رهبر معظم انقلاب، ایشان برای خود هیچ چیزی از انقلاب اسلامی و کشور برنداشته است و خدمات و زحمات بسیاری را برای کشور متحمل شده‌اند، شهید سلیمانی هرآنچه داشت برای نظام مقدس اسلامی هزینه کرد و خداوند به ایشان عزت داد.

حاجی بابایی با اشاره به خدمات و زحمات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: کشور نیاز به سردار سلیمانی‌ها دارد، کسانی باید در کشور مسؤولیت بگیرند که مانند حاج قاسم سلیمانی شبانه روز و خالصانه برای نظام کار کنند و به دنبال توقعات خود از نظام و کشور نباشند.

وی خاطرنشان کرد: ما با کسی جنگ نداریم و به دنبال صلح در منطقه هستیم اما صلح باید براساس عزت و شرف و حکمت باشد، برای ما ترامپ و بایدن تفاوتی ندارد بلکه مهم منافع ملی و کشور ما است، مردم ما ملت بصیر و شریفی هستند که باید در خدمت آنها باشیم و مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را برطرف کنیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات