۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۷۱۶۱۴
جمعيت الوفاق بحرين:

تنها راه خروج از بحران، آزادی شیخ علی سلمان است

تنها راه خروج از بحران، آزادی شیخ علی سلمان است
دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین حزب مخالف نظام آل خلیفه اعلام کرد، تنها راه برون رفت از بحران بحرین، آزادی شیخ علی سلمان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ حسین الدیهی، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: ملت بحرین خواری و تسلیم را نمی پذیرند. رژیم بحرین صداهای مطلوبی را که خواستار عدالت، آزادی و دموکراسی هستند، قبول نمی کند. رژیم بحرین اتهاماتی را به شیخ سلمان وارد کرده تا دهان مطالبه گران اصلاح را ببندد. این رژیم با رژیم صهیونیستی سازش کرده تا بر مردم خود قلدری کرده و بر ضعف خود سرپوش نهد. در حالی که دنیا می داند مطالبات ملت بحرین عادلانه و به حق است و تلاش بر این است که راه حلی از سوی خود بحرین ارائه شود.

وی با بیان اینکه دنیا باید به مسوولیت خود در قبال ملت بحرین عمل کند، افزود: مخالفان دولت آل خلیفه از تلاش خود برای اصلاح کشور دست نمی کشند. راه حل، آزادی شیخ سلمان از زندان است، او همواره طرفدار حق بوده و بر ادامه مسیر اصرار دارد.

همزمان رضی موسوی، دبیرکل سابق انجمن وعد بحرین گفت: تداوم بازداشت شیخ علی سلمان، رهبر محبوس مخالفان رژیم آل خلیفه مانع از حل و فصل سیاسی بحران می شود و تنها راه برون رفت از بحران بحرین تخلیه زندان ها از بازداشتی هاست.

وی افزود: برای پیدا کردن راه حل برای مساله خود تنها به ملتمان تکیه می کنیم نه خارج. اگر نیت ها برای رسیدن به یک راه حل جدی بیان شود، مردم بحرین می توانند به تنهایی مشکلات خود را حل کنند. آنچه اکنون اتفاق می افتد تحمیل "دولت امنیتی در کشور و تصویب پروژه عادی سازی روابط به ضرر منافع ما" است. مخالفان بحرین برای دستیابی به راه حلی برای بحران کشور به صلح خود پایبند هستند.

در همین حال مردم هم برای اعلام همبستگی با این رهبر محبوس در ششمین سالروز بازداشت او در زادگاهش تجمع کردند و تصاویر شیخ سلمان و توییت های وی درباره مواضع ملی و مطالبه اصلاحات سیاسی او در بحرین نیز منتشر شد و فعالان تاکید کردند، باید طرف های داخلی و بین المللی در حوزه حقوق بشر برای آزادی زندانیان سیاسی بحرین وارد شوند. بخصوص که آنها در کنار شیوع ویروس کرونا در وضعیت بهداشتی و غذایی بدی قرار دارند و از سوی زندانبانان تهدید می شوند.

یاد آوری می شود که ۲۷ دسامبر ۲۰۱۵ شیخ سلمان به اداره تحقیقات احضار و پس از آن بازداشت شد. مقامات بحرین اتهاماتی از قبیل تحریک علیه نظام حاکم و جاسوسی با قطر علیه منافع کشور به شیخ سلمان وارد کردند اما او در جلسات محاکمه همه این اتهامات را رد کرد. قطر نیز بارها اعلام کرده اتهامات درباره توطئه علیه بحرین به همراه شیخ سلمان صحت ندارد.

بازداشت شیخ سلمان به تظاهرات و اعتراضات در سراسر کشور منجر شد و سازمان های حقوق بشری این اقدام رژیم آل خلیفه را محکوم کردند./۹۸۸/

منبع: المیادین

ارسال نظرات