۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۶۸۵
مکتب سیلمانی؛

مکتب شهید سلیمانی، مکتب عبودیت و پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه است

مکتب شهید سلیمانی، مکتب عبودیت و پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه است
آیت الله رجبی با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی مکتب عبودیت و پیروی از اهل بیت و ولایت فقیه است، گفت: باید ویژگی ولایت پذیری مکتب شهید سلیمانی الگویی برای ما قرار گیرد.

آیت الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به شرح شاخص های مکتب سردار شهید سلیمانی پرداخت و گفت: مکتب شهید سلیمانی مکتب عبودیت، اهل بیت و پیروی از ولایت فقیه است.

آیت الله رجبی بیان کرد: شهید سلیمانی دغدغه این مسأله را داشت که در شرایط سخت و دشوار، هر چیزی را که خدا می پسندد که انجام دهد و در طول عمر خود از اموری که وی را از خدا غافل می سازد؛ دوری می کرد.

وی با بیان اینکه مردم از بسیاری خدمات و تلاش­ها و مجاهدت های شهید سلیمانی اطلاع ندارند، گفت: دفاع از ولایت فقیه یک وظیفه الهی و تکلیف الهی بوده و ملاک مشروعیت اقتدار نظام ما ولایت فقیه است و همچنین ولایت فقیه از نظر سیاسی، اجتماعی و عقلانی ستون خیمه انقلاب است.

آیت الله رجبی بیان کرد: شهید سلیمانی همواره در سخنرانی خود تأکید داشتند که پیشتیبان، یار و سرباز ولایت باشیم و وی تسلیم و مطیع محض رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: باید ویژگی ولایت پذیری مکتب شهید سلیمانی الگویی برای ما قرار گیرد و بدون شک جدا شدن از ولایت خسارت بزرگ دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی جریان ها و اشخاص به تضعیف جایگاه ولایت فقیه می پردازند، گفت: باید بدانیم جهت گیری برخی افراد علیه رهبر معظم انقلاب به جهت نقشه ها و نفوذ دشمنان بر آنها بوده یا آنها این سخنان را از روی هوای هوس خود بیان می کنند و این دو عنصر سبب فاصله گرفتن افراد بی بصیرت از ولایت فقیه می شود.

آیت الله رجبی با بیان اینکه فردی که خائنان و جانیان را شهید نام گذاری می کند، انسانیت وی دچار واژگونی شده است، افزود: افرادی که در طول انقلاب از ولایت فاصله گرفتند، ماهیت اصلی خود را نمایان کردند که هیچ گونه به دین و آموزه های دینی تقیدی ندارند و اگر لجاجت و عناد در مسیر حق و ولایت فقیه داشته باشیم، دچار عاقبت ناگوار خواهیم شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: طلاب و روحانیون باید نقش و جایگاه و عملکرد ولایت فقیه در حکومت اسلامی را برای جامعه تبیین کنند تا مردم فریب این گونه اظهار نظرهای نابخردانه را نخورند و امر برای آنها مشتبه نشود./998/ت302/ب1

ارسال نظرات