۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۶۹۳
مکتب سلیمانی؛

تاریخ حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

تاریخ حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد
اصفهان - حجت الاسلام رهبر گفت: سردار سلیمانی علاوه بر عرصه نظامی در مسائل راهبردی کشور و ارتباطات ایران با کشورهای منطقه نقش آفرینی بسیار مؤثری داشت.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: برای گفتن از حاج قاسم سلیمانی هرچه بگوییم کم گفته ایم و شخصیتی نظیر خود حاج قاسم باید برای ما از ایشان بگوید.

ضداستکباری بودن از ویژگی‌های حاج قاسم است

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: حاج قاسم سلیمانی یک انسانی بود به تمام معنا مؤمن انقلابی و مدافع انقلاب اسلامی و وطن بود ولایتمداری و ضد استکباری بودن از ویژگی‌های برجسته ایشان است، این شهید بزرگوار همواره در مبارزه با استکبار جهانی و استعمارگران بوده در نقاط مختلف جهان بوده است.

وی با اشاره به نقش آفرینی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با استکبار جهانی در منطقه، اظهار کرد: نام سردار سلیمانی و خدماتی که ایشان به ملت‌ها و به اسلام و به کشور ما کرده است برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام رهبر خاطرنشان کرد: دشمنان با نقشه‌های اسرائیلی و حمایت آمریکا و پول‌های مرتجعین منطقه در تلاش بودند که خاورمیانه را تحت کنترل بگیرند و این نقشه را از کشورهای عراق و سوریه آغاز کرده بودند و به دنبال این بودند که در نهایت به سراغ ایران بیایند و از این طریق یکی از مهمترین مناطق جهان را تحت کنترل داشته باشند.

تاریخ حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه توطئه بزرگی در خصوص تسلط بر خاورمیانه از سوی استکبار جهانی شکل گرفته بود، تصریح کرد: سلام و درود بر همه کسانی که در این میدان نبرد عظیم به مبارزه پرداختند اما نباید فراموش کنیم حاج قاسم سلیمانی در این میدان یک پرچم‌دار و یک انسان طراح، برنامه ریز، شجاع و دارای منطق و عقلانیت انقلابی بود که اتفاقاتی تاریخی را رقم زد و با درایت سردار سلیمانی یک کار بزرگی در تاریخ جهان شکل گرفت و آن شکست توطئه تسلط استکبار جهانی بر خاورمیانه بود.

وی به محبوبیت جهانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اشاره کرد و گفت: باید همه ما در همه عرصه‌ها این شهید بزرگ را الگوی خود بدانیم، تدین، عقلانیت و شجاعت ایشان باعث شد شاهد چنین شخصیت عظیم و بزرگی باشیم و قطعا ابعاد مختلف شخصیت این شهید بزرگ باید برای ما الگویی همیشگی باشد.

آثار عقلانیت و تدبیر از جوانی در شهید سلیمانی مشخص بود

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه در زمان جوانی حاج قاسم سلیمانی با ایشان یک ماه در سفر مکه در یک اتاق بودم، اظهار کرد: در همان زمان جوانی آثار عقلانیت و سیاست و تدبیر در ایشان به خوبی مشخص بود و من این ویژگی‌های ایشان را به خوبی مشاهده می‌کردم.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه افزود: غیر از توانمندی خاص ایشان در عرصه نظامی و استراتژی‌های نظامی، شهید سلیمانی نقش محوری در ارتباطات ایران با کشورهای منطقه از جمله عراق داشت، به ویژه پس از جنگ تحمیلی و در سالهای اخیر ایشان نقش آفرینی ویژه‌ای در جنبه ارتباطات سیاسی ایران و عراق و دیگر کشورهای منطقه داشتند و اینطور نیست که ما خیال کنیم سردار سلیمانی تنها یک نظامی بوده است.

وی ادامه داد: در مدیریت سیاسی نیز شهید سلیمانی نقش برجسته‌ای داشتند و در حقیقت ایشان یک انسان دارای ابعاد شخصیتی مختلف بودند و به همین دلیل است که در ایران و جهان از چنین محبوبیت خاصی برخوردار بودند.

مسؤولان تواضع و مردمی بودن را از حاج قاسم سلیمانی یاد بگیرند

حجت الاسلام رهبر توجه به سیره سردار سلیمانی و جلوگیری از فراموش شدن روش و منش حاج قاسم سلیمانی را یک امر ضروری قلمداد کرد و گفت: مسؤولان باید با الگو برداری از این شهید عزیز به مردم خدمت کنند، در سطوح مختلف ایشان یک الگو شایسته برای مسؤولان نظام است.

وی مردمی بودن و ولایتمداری را از ویژگی‌های مهم حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک الگو برای مسؤولان برشمرد و تصریح کرد: ایشان مدیری مدبر و شجاع بودند که با تواضع بسیار با مردم مراوده داشت و درس‌های ماندگاری از ایشان برای همه ما به ویژه مسؤولان وجود دارد که لازم است با برنامه ریزی دقیق و صحیح برای جامعه به ویژه نسل‌های آینده تبیین و تشریح شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات