۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۷۲۱۵۹
دبیر ایالتی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

نسل کشی شیعه در پاکستان باید متوقف شود

نسل کشی شیعه در پاکستان باید متوقف شود
حجت الاسلام اسدی کشتار شیعیان کویته پاکستان را به شدت محکوم کرد و گفت: نسل کشی شیعه در پاکستان باید هرچه زود تر متوقف شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مجلس وحدت مسلمین پاکستان و سازمان دانشجویان پاکستان در اعتراض به شیعه کشی در منطقه کویته پاکستان به دست گروه تروریستی داعش، در شهر لاهور پاکستان تظاهرات کردند، در این تظاهرات زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوجوان شرکت کرده این اقدام ضد انسانی را به شدت محکوم کردند.

تظاهر کنندگان خشمگین شعار مرگ بر تروریست، مرگ بر وهابیت، مرگ بر گروه تکفیری، مرگ بر آمریکا و اسرائیل جنایت کار را سر دادند.

حجت الاسلام عبد الخالق اسدی دبیر مجلس وحدت مسلمین در ایالت پنجاب پاکستان در سخنانی کشتار مردم بی دفاع و بی گناه بر اساس مذهب و بخاطر شیعه بودن آنان را عملی نگین توصیف کرد و خطاب دولت عمران خان و دستگاه های امنیتی پاکستان، گفت: شیعه می تواند از خود دفاع کند اما رهبران شیعه اقدامی که به هرج و مرج و به بحران پاکستان منجر شود به شدت از آن گریزان اند، لذا نسل کشی شیعه در پاکستان هر چه زود تر باید متوقف شود.

وی ادامه داد: شیعیان کشور بویژه شیعیان کویته در سال های گذشته عزیزان زیادی را در عملیات تروریستی داعش و گروه های افراطی تکفیری از داست داده اند و همواره به تلقین رهبران دینی صبر پیشه کرده اند اما صبر شیعیان نیز هم حد و حدودی دارد.

این روحانی پاکستانی با بیان این که وجود عوامل نفوذی گروه های تروریستی و متعصب در دستگاه امنیتی کشور موجب بروز جنایت های ضد انسانی علیه شیعیان این کشور است، تاکید کرد: شیعه کشی در کشور تا کی ادامه خواهد داشت؟

وی افزود: تا زمانیکه جنایتکاران محاکمه و اعدام نشوند و نیز حامیان مالی آنان تحت پیگرد قرار نگیرند پاکستان از وضع موجود بیرون نخواهد رفت./988/

 

نسل کشی شیعه در پاکستان باید متوقف شود

 

ارسال نظرات