۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۶۷۲۲۳۱
عمار انقلاب؛

آیات یزدی و مصباح شجاعانه در فتنه‌ها از آرمان امامین انقلاب دفاع می‌کردند

آیات یزدی و مصباح شجاعانه در فتنه‌ها از آرمان امامین انقلاب دفاع می‌کردند
حجت الاسلام احتشام گفت: آیات یزدی و مصباح دو بازوی پرتوان رهبر انقلاب بودند که شجاعانه در بحران‌ها و فتنه‌ها از آرمان‌های امامین انقلاب دفاع می‌کردند.

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت به مناسبت ارتحال علامه مصباح یزدی، گفت: نظام اسلامی یکی از یاران با وفای خود را از دست داد.

حجت الاسلام احتشام عنوان کرد: فقدان این فقیه و فیلسوف روشن‌بین و روشنگر را در درجه اول باید به رهبر انقلاب تسلیت گفت که در فاصله کوتاهی دو بازوی پرتوان خود را از دست داد؛ دو یزدی بزرگوار که شجاعانه در بحران‌ها و فتنه‌ها از آرمان‌های امامین انقلاب دفاع می کردند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: علامه مصباح و آیت الله یزدی دو یار رهبر انقلاب بودند که صحنه را به خوبی می دیدند و شجاعانه از حق دفاع می کردند؛ کم نیستند کسانی که سوار قطار انقلاب شدند اما هیچگاه به دفاع از آن نپرداختند.

وی اظهار داشت: زمانی که روشنفکران غرب زده تز اسلام منهای روحانیت را مطرح می کردند و یا ملی مذهبی‌ها ارزش های انقلاب را به چالش می کشیدند، آیت الله مصباح بدون واهمه در مناظرات شرکت کرده و هراسی به دل راه نمی داد.

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: وقتی که برخی به بهانه دفاع از تمدن تا جایی پیش رفتند که عصمت ائمه و آرمان های دینی را به سخره می گرفتند؛ علامه مصباح بر خلاف بسیاری دیگر وارد صحنه شدند و با اندوخته علمی خود از ولایت دفاع کردند.

امام جمعه موقت کاشان به ایستادگی علامه مصباح در برابر نظریه وکالت در ولایت مرحوم هاشمی اشاره کرد و گفت: این فقیه بصیر همواره مذاکره زیر بار ذلت را مورد نقد جدی خود قرار می‌داد.

وی مؤسسه امام خمینی(ره) از ثمرات وجودی علامه مصباح و گویای ادامه دار بودن راه این مجاهد بصیر دانست و افزود: بوسه آسمانی سردار دل‌ها بر پیشانی این فقیه بصیر نشان دهنده نهایت انس میان این دو سرباز بزرگ ولایت بود.

حجت الاسلام احتشام اظهار داشت: رهبر انقلاب، او را مطهری و علامه طباطبایی زمان خواند اما خود او در برابر رهبر انقلاب بی نهایت خاضع و خاشع بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: ممکن است عده ای در روزهای آینده به هدف تحریف علامه مصباح به تجلیل از او بپردازند اما طلاب جوان بدانند که سیره علامه را باید از کسانی مطالبه کنند که تا لحظه آخر همراه و هم‌دل با ایشان بودند، نه آن ها که در میانه راه علامه را تنها گذاشتند.

وی با اشاره به تکلیف مداری علامه مصباح، عنوان کرد: آیت الله مصباح وقتی احساس کرد باید مستقیما در مسائل سیاسی ورود پیدا کند، از هیچ کس نترسید؛ اگر چه برخی از نون به نرخ روز خورها از او فاصله گرفتند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
در پاسخ به اتهام خشونت گرایی و تئوریسین خشونت بودن استاد، اندیشه او بدون تحریف و تقطیع و اتهام ، این است که «اگر آدمیزاد بخواهد کار انسانی کند تنها یک راه دارد و آن تاثیر در فکر است. با زور و افسار و زنجیر و شکنجه و کشتن چیزی عوض نمی‌شود؛ گاهی نتیجه معکوس هم می‌دهد. ما نمی‌خواهیم با دیگران، با دشمنان و مخالفین‌مان یا با افراد جاهل، یک برخورد متعصبانه، زورمدارانه و برتری‌طلبانه داشته باشیم. ما می‌خواهیم کاری کنیم که خدا دوست دارد. خدا خواسته که انسان با فکر خودش بفهمد و انتخاب کند. ما باید کاری کنیم این زمینه بهتر فراهم شود تا جامعه ما بهتر حقایق را بفهمد...تا با فکر خودش، انگیزه رفتار در آن پیدا شود، انتخاب کند و پایش بایستد. هر کدام از ما یک فکر داریم. تغذیه فکری می‌خواهیم. این کاری است که قرآن می‌کند؛ کاری است که همه انبیاء کردند. حتی حاضر شدند عزیزترین عزیزانشان را فدا کنند تا مردم بفهمند....در جنبه داخلی، باید سعی کنیم مردم را بیشتر با حقایق آشنا کنیم. در بُعد باورها، به‌خصوص برای جوان‌ها عقاید صحیح را ترویج کنیم. در بُعد ارزش‌ها، ارزش‌های صحیح را مطرح و ترویج کنیم تا به آن‌ها پایبند شوند...» (ماهنامه عصر اندیشه، 1394، شماره ۸، صفحه ۳۴)
0
0