۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۶۹۸
امام جمعه بابل:

الگوی فاطمی، راه عبور از تاریکی ها و مشکلات جامعه است

الگوی فاطمی، راه عبور از تاریکی ها و مشکلات جامعه است
مازندران - امام جمعه بابل، الگوی فاطمی را راه عبور از تاریکی ها و مشکلات جامعه دانست و گفت: شناخت این الگوی ارزشمند جامعه را به سلامت، صلاح و رستگاری هدایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این شهرستان برگزار شد، گفت: گرچه حیات مادی آن حضرت به روایتی به پایان می‌رسد، اما حیات نورانی او سراسر توأم با رضایت است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) در هنگام رحلت و فراخوان الهی، مصداق آیه «ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» بود، افزود: خداوند متعال از آن حضرت رضایت داشت و در وقت عبادت، حضرت زهرا(س) هنگامی که در نماز نور او به عالم ملکوت منعکس می‌شد، خداوند متعال به فرشتگان فرمود «انظروا الی امتی فاطمه» و یا در جای جای سوره دهر و آیات دیگر از اعمال زهرا(س) اعلان رضایت کرد.

امام جمعه بابل همچنین به رضایت همسر از ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در زمان رحلت هنگامی که از شوهرش تقاضای حلالیت کرد، حضرت علی(ع) فرمود بخدا قسم در همه ایام هشت سال زندگی، هیچ‌گاه مرا به غضب نیاوردی و در مسیر رضایت من قدم برداشتی و با من مخالفت نکردی.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی، مجالس آن حضرت را برقرار و خود را از برکات آن محروم نکنیم، ادامه داد: برگزاری مجالس برای آن بانوی بزرگ اسلام باید با کسب معرفت فاطمی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فاصله گرفتن جامعه از سیره اهل بیت(ع) را خسارت بار دانست و تصریح کرد: وضعیت امروز جهان اسلام نتیجه فاصله گرفتن کشورهای اسلامی از سیره نبوی و فاطمی است.

امام جمعه بابل، تعالی و سعادت حقیقی جامعه دینی را در گرو بهره مندی از سیره نورانی اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پیروان سیره فاطمی باید همه زندگی آنها بر مدار و منشور فاطمی شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که منش و سیره آن حضرت باید در رفتار علمی و عملی آحاد جامعه اسلامی نمود عینی داشته باشد، تصریح کرد: آموختن فرهنگ فاطمی و نهادینه کردن در زندگی وظیفه مهمی است که امروز بر عهده همگان قرار دارد.

وی با بیان این که نور ایمان در جلوه های اعتقادی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) موج می زند، خاطرنشان کرد: باید زندگی خود را با ارزش های فاطمی گره بزنیم تا در دنیا و آخرت سعادت مند و رستگار شویم.

امام جمعه بابل، شناخت سیره فاطمی را نیازمند کسب معرفت فاطمی دانست و تصریح کرد: این ایام فرصت مناسبی برای کسب معرفت فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که الگوی فاطمی به ما کمک می کند تا از تاریکی ها و مشکلات امروز جامعه رهایی پیدا کنیم، ادامه داد: شناخت این الگوی ارزشمند جامعه را به سلامت، صلاح و رستگاری هدایت خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که معرفت فاطمی به معنای معرفت انسانی و زیست انسانی است، خاطرنشان کرد: امروز بانوان جامعه اسلامی اگر می خواهند تغییر و تحولی در نقش خود ایجاد کنند باید در جهت کسب معرفت فاطمی تلاش و ویژگی‌های الگوی فاطمی را بشناسند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات