۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
کد خبر: ۶۷۲۷۸۵
تازه های نشر؛

منشور حکمرانی در حکومت اسلامی

منشور حکمرانی در حکومت اسلامی
جدیدترین اثر نوشتاری آیت الله بطحائی گلپایگانی تحت عنوان “منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی” به همت نشر میزان از چاپ خارج شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، جدیدترین اثر نوشتاری آیت الله بطحائی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) تحت عنوان “منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام” به همت نشر میزان از چاپ خارج شد.

این اثر در تاریخ ۱۵دی۹۸ توسط آن فقید سعید به روح مطهر سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس و شهدای همراهشان هدیه گردید.


مروری کوتاه بر کتاب «منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام»

قرار بر این بود که نام کتاب مذکور با عنوان «علی سرآمد صحاب» به چاپ برسد ولی به دلیل محوریت کتاب بر اساس مبانی حکومت و حکمرانی با عنوان «منشور حکمرانی در حکومت اسلامی مطابق با سیره امام علی علیه السلام» به چاپ رسید.

در این نوشته به بیان خصوصیات رهبران الهی و غیرالهی، افضلیت حضرت علی بن ابی طالب امیرالمومنین و جایگاه آن حضرت نزد رسول گرامی اسلام از منابع معتبر اهل سنت و نیز ناگزیری جامعه به داشتن رهبر و همچنین نقش علما و دانشمندان در تحکیم حکومت و اصلاح امور و نیز لزوم در دسترس بودن مسئولین جهت ارتباط عموم‌مردم با آن ها پرداخته شده است.

همچنین به یکی از مناظرات نویسنده با سعودی های وهابی در سال ۶۵ در مکه پرداخته و در نهایت به تطبیق بینش حکیمانه و ژرف نگرانه امام بر حق و بی نظیر بشریت در خصوص ایران اسلامی و امریکا و انگلیس مکار پرداخته شده است./826/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
خداقوت
0
0
هادی
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
در این موضوع سیاست گذاری کلان نظان اسلامی متون بیشتری معرفی نمایید.
0
0
هادی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
خیلی عالیه
0
0