۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۷۲۸۳۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت نگاه و روحیه انقلابی در طلاب جوان حوزه

ضرورت تقویت نگاه و روحیه انقلابی در طلاب جوان حوزه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی، بر ضرورت تقویت نگاه و روحیه انقلابی در طلاب جوان حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای تهذیبی حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت فعالیت های تهذیبی در حوزه، گفت: طلاب جوان حوزه امروز بیش از گذشته به مسأله تهذیب نیازمند هستند.

وی با بیان این که تقویت اخلاق و معنویت در حوزه باید در کنار توجه به مباحث آموزشی مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: باید با تقویت فضای معنوی در حوزه بستر را برای تربیت طلاب مهذب فراهم کنیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مهم ترین رویکرد و هدف مدارس علمیه باید تربیت طلاب مهذب و در تراز انقلاب اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: طلبه مهذب، نخبه و فاضل در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تقویت روحیه انقلابی در طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: انقلابی ماندن حوزه های علمیه اصل مهمی است که باید در همه فعالیت ها و برنامه های حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی از برنامه های دشمن کمرنگ کردن روحیه انقلابی در حوزه های علمیه و طلاب است، تصریح کرد: جریان انقلابی باید تحرک و توطئه عناصر سکولار که به دنبال انحراف در مسیر حوزه و روحانیت هستند را خنثی کند.

وی با اشاره به این که نظام رفتاری و اخلاقی حوزه های علمیه در طول تاریخ شخصیت های برجسته ای را در خود پرروش داده که منشأ آثار و برکات ارزشمندی برای اسلام و انقلاب بوده اند، تصریح کرد: امروز نیز باید همان نظام اخلاقی و رفتاری در حوزه حاکم باشد تا خروجی مدارس علمیه طلابی مهذب، نخبه و انقلابی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که یک طلبه مهذب، فاضل و با اخلاق به طور حتم قله های پیشرفت در حوزه را به سرعت طی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: جامعه امروز طلابی را می پذیرد که از لحاظ رفتاری، اخلاقی و معنوی در سطح بالایی باشد و در آن صورت است که حرف او نزد مردم اثرگذار خواهد بود.

استاد حوزه علمیه بر ضرورت احیاء و تقویت سنت های ارزشمند حوزه تأکید کرد و افزود: متأسفانه برخی سنت های مهم و ارزشمند حوزه در طول زمان به فراموشی سپرده و یا کمرنگ شده که باید دوباره احیاء و تقویت شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، سیره علمی و عملی علما و مراجع بزرگ تقلید را الگویی ارزشمند برای طلاب جوان حوزه دانست و تصریح کرد: طلبه جوان حوزه امروز برای حرکت در مسیری که در آن گام نهاده نیازمند الگو است که زندگی عالمان بزرگ دینی می تواند الگویی ارزشمند و اثربخش برای طلاب جوان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید بر این که شرح زندگی شخصیت های بزرگ حوزه باید بیش از پیش برای طلاب جوان بیان شود، خاطرنشان کرد: رفتار، شناخت زندگی این بزرگان و سخنان ارزشمند آنها می تواند در نشان دادن مسیر صحیح برای طلاب بسیار نقش آفرین باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود برضرورت تقویت برنامه های اخلاقی و تهذیبی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: علیرغم محدودیت هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده باید از ایر ظرفیت ها به منظور تقویت برنامه های تهذیبی در مدارس علمیه بهره گرفته شود./950/

ارسال نظرات