۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۷۳۰۰۴

روایت کتائب حزب الله عراق از عاملان و اهداف انفجارهای بغداد

روایت کتائب حزب الله عراق از عاملان و اهداف انفجارهای بغداد
سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق، جریان عاملان پشت پرده و اهداف انفجارهای اخیر شهر بغداد را تشریح کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «محمد محیی» روز جمعه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المسیره» تاکید کرد که انفجارهای روز گذشته بغداد با محور شرارت آمریکایی – صهیونیستی – سعودی در ارتباط است که از باندهای داعش و گروه‌های تکفیری حمایت می‌کنند.

میدان الطیران در مرکز شهر بغداد روز پنجشنبه شاهد دو حمله انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری بود که به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

این انفجارهای انتحاری با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبرو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق ادامه داد که این انفجارها در چارچوب تلاش برای اجرای مقاصد آمریکا در منطقه و تلاش برای باقی نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق به بهانه‌های امنیتی صورت گرفته است.

وی بیان کرد که انتقال نبرد به داخل عراق هدف عربستان در چارچوب طرح سازش آمریکایی موسوم به "نقشه راه" به منظور پیشبرد روند عادی سازی با رژیم صهیونیستی است.

محیی اضافه کرد: عراق با مرحله جدیدی از تقابل روبرور است و باید در برابر آن ایستاد و این نبرد به درون خانه کسانی خواهد رفت که آن را شعله ور کردند.

وی اظهار داشت: گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود این عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

اخیرا نگرانی‌ها درباره بازآفرینی داعش از سوی آمریکایی‌ها با توجه به تحرکات مشکوک آنها در مرز سوریه و عراق افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات