۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۷۳۷۹۹
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

22 درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند

22 درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: از نظر آموزشی به‌صورت میانگین بیش از 22 درصد طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی ممتاز تحصیلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در نشست شورای استانی حوزه علمیه استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان برگزار شد، با قدردانی از اعضای سابق شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: از ابتدای تأسیس مدیریت حوزه علمیه در خراسان شمالی در سال 88 تاکنون حدود 35 جلسه شورای استانی تشکیل شده و موضوعات مختلفی در این شورا طرح و پیگیری شده است.

وی با اشاره به آغاز به کار سومین دوره شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، افزود: در رأس این شورا نماینده ولی‌فقیه در استان قرار دارد و اعضای آن از بین دلسوزان حوزه علمیه، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه انتخاب شده‌اند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به روند تحولی و رو به رشد حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: در سال‌های اخیر مدیران مدارس علمیه استان با دغدغه مندی و وقت گذاری شبانه‌روزی، حرکت جهادی و پیش برنده در مباحث علمی، فرهنگی و پژوهشی را در دستور کار قرار داده‌اند، به‌گونه‌ای که اکنون حوزه علمیه خراسان شمالی در شاخص‌های مختلف ارزیابی رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از نظر آموزشی به‌صورت میانگین بیش از 22 درصد طلاب ما ممتاز تحصیلی هستند، افزود: از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت‌های شایسته‌ای توسط طلاب و حوزویان استان صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با وجود شرایط خاص کشور چه از نظر شیوع ویروس کرونا و چه از نظر شرایط اجتماعی و اقتصادی که حوزه علمیه هم با آن مواجه است، مدیران و اساتید ما در مدارس علمیه با دل و جان زحمت می‌کشند تا امور مختلف به‌خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: ازجمله پس از شیوع ویروس کرونا در بحث آموزش غیرحضوری، اقدامات با برکت و با ارزشی به‌صورت سریع و مفید و مؤثر در حوزه علمیه انجام شد و در بازه زمانی کوتاهی حوزه علمیه از آموزش حضوری به غیرحضوری تغییر ریل داد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات