۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۸۴۷
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

لزوم توجه متولیان فرهنگی به ظرفیت مردمی در حوزه فرهنگ

لزوم توجه متولیان فرهنگی به ظرفیت مردمی در حوزه فرهنگ
اصفهان - حجت الاسلام معتمدی به لزوم توجه متولیان فرهنگی به ظرفیت مردمی اشاره کرد و گفت: متولیان فرهنگی به ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ توجه و از آن غفلت نکنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر امروز در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان که در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: بسیاری از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه کاشان بی نظیر و برخی هم کم نظیر است.

وی افزود: مسؤولیت فعالان فرهنگی در کاشان مسؤولیت بالایی برای رصد، پایش، هدف گذاری، برنامه ریزی و اقدام عملی است.

حجت الاسلام معتمدی یکی از محور‌های مورد توجه در حوزه فرهنگ عمومی به ویژه در بخش خرده فرهنگ‌ها را استفاده از ظرفیت‌های مردمی دانست و گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود و مردم با تبعیت از رهبری انقلاب را به پیروزی رسانیدند.

وی با اشاره به اینکه اگر حضور مردم و همراهی مردم در انقلاب اسلامی نبود انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز هرکجا نیاز به حضور مردم بوده است در میدان حضور داشته اند و نتیجه گرفته اند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظرفیت مردمی در حوزه فرهنگ را ظرفیت بالا و قابل توجهی دانست و اظهار داشت: متولیان فرهنگی در برنامه ریزی‌های پیش رو باید به ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ توجه ویژه داشته باشند و از آن غفلت نکنند.

وی در ادامه از مصوب شدن سه طرح استان اصفهان در شورای فرهنگ عمومی کشور و ابلاغ آن به صورت ملی خبر داد و افزود: رصد خانه فرهنگ اجتماعی شورای فرهنگی عمومی و سند ارتقا و توسعه کارکرد مساجد و تشکیل ۹ کارگروه تخصصی درحوزه فرهنگ عمومی از جمله این سه طرح استانی است که قرار است به صورت ملی ابلاغ شود.

حجت الاسلام معتمدی یادآور شد: کارگروه مقابله با نفود تهاجم فرهنگی و کارگروه گفتمان سازی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب از جمله این کارگروه‌ها است که مسؤولیت هریک از کارگروه‌ها به عهده دستگاه‌های دولتی است تا با هم افزایی بین بخشی اثر بخشی برنامه‌های فرهنگی بیشتر شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات