۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۷۳۹۱۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

حضرت فاطمه مؤسس همه انقلاب‌های الهی است

حضرت فاطمه مؤسس همه انقلاب‌های الهی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: مؤسس همه انقلاب‌های الهی بعد از پیامبر(ص)، فاطمه(س) است که روشنگرانه و به دور از تعصب خانوادگی و احساسات از دین و ولایت دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس دادگستری خراسان شمالی، امروز در جمع نمازگزاران و مشتاقان فاطمی مسجد امام رضا (ع) بجنورد، با تبریک میلاد دخت نبی اکرم (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س)، به ابعاد شخصیت آن بانوی بزرگوار و بی‌همتا اشاره کرد و افزود: فاطمه (س) پرچم‌دار مبارزه با استکبار بود و با بصیرت در برابر فتنه گران ایستاد.

وی همچنین با اظهار این مطلب که چهره‌ای انقلابی‌تر از حضرت زهرا (س) سراغ نداریم، تأکید کرد: مؤسس همه انقلاب‌های الهی بعد از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) زهرای مرضیه (س) است که روشنگرانه و به دور از تعصب خانوادگی و احساسات از دین و ولایت دفاع کرد.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه سخنان خود به تعبیر حکیمانه امام خمینی کبیر (ره) که «انقلاب ما، انقلاب فاطمی بود» اشاره کرد و توضیح داد: خاستگاه انقلاب اسلامی ایران قیام عاشوراست و خاستگاه عاشورا، حرکت فاطمی و ایستادگی فاطمه (س) در برابر حمله به دین بود.

قاضی‌القضات خراسان شمالی با اشاره به نقش اساسی بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی نیز اضافه کرد: اگر حضور زنان فاطمی در عرصه‌های انقلاب نبود، پیروزی و شکوفایی آن شکل نمی‌گرفت.

حجت‌الاسلام جعفری، خطاب به مسؤولان با عنوان اینکه در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب، امانت‌دار خوبی‌های مردم انقلابی باشند، خواست تا به همت و جدیت بیشتری مسائل و مشکلات مردم را حل کنند.

گفتنی است، چهارمین برنامه از جشن‌های مسجدی و مردمی ایام پیروزی انقلاب اسلامی با حضور نمازگزاران بجنوردی و دلباختگان حضرت زهرای مرضیه (س) در مسجد امام رضا (ع) بجنورد، با حضور محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی و نیز حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس دادگستری استان و شمار دیگری از مسؤولان استانی و فعالان فرهنگی برگزار شد.

این مراسم که یکی از برنامه‌های محوری کارگروه تخصصی مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر خراسان شمالی محسوب می‌شود، با توجه به شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، کاملاً محتاطانه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرا درآمد.

اجرای دو سرود انقلابی توسط گروه سرود بچه‌های مسجدی پیروان ولایت، تشریح ابعاد شخصیت حضرت فاطمه (س) و بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، تقدیر از همنامان ِبزرگ بانوی دو عالم و اهدای جایزه به آن‌ها، از اهم برنامه‌های اجراشده در این مراسم بود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات